اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. بهمن 1395 - 8:50   |   کد مطلب: 23979
معاون اداری مالی شهردار همدان بر لزوم احیاء محلات قدیمی شهر همدان تاکید کرد و گفت: محلات قدیمی بعنوان شناسنامه شهر و جزء ضرورت های مدیریت شهری است که باید در راستای حفظ و احیای آنها اقدام کرد.
محلات قدیمی

به گزارش صبح الوند، مهدی مجیدی در جلسه بررسی اجرای طرح احیای مراکز محله شهر همدان با اشاره به اینکه احیای محلات قدیمی و مرکز محله در دستور کار شهردای قرار گرفته است، اضافه کرد: محله کبابیان بعنوان یکی از پویاترین  مراکز محلات شهر همدان است که بزودی با کمک و همکاری دستگاهای خدمات رسان این مرکز محله احیاء و دوباره هویت اصلی خود را بدست می آورد.

 

مجیدی اضافه کرد: مدیریت بهسازی و نوسازی شهرداری همدان بعنوان مجری طرح احیای محله کبابیان و پیگیری امور جهت به نتیجه رسیدن طرح انتخاب شده است.

 

وی تاکید کرد: احیاء مراکز محله جز با همکاری همه دستگاهای مرتبط جهت آبادانی شهر همدان مقدور نمی شود.

 

مدیر بهسازی و نوسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت:  احیاء بافتهای تاریخی و احیاء محلات باید به گونه ای عمل شود که هویت محلی ، تاریخی و کالبد جسمی وروحی محلات حفظ شود.

 

میلاد کریمی اضافه کرد: احیاء این گونه محلات در سطح شهر باعث بوجود آمدن حس پویایی در محلات قدیمی می شود.

 

مدیر منطقه یک شهرداری همدان هم گفت: شهرداری منطقه یک آمادگی کامل برای همکاری با سازمان بهسازی ونوسازی جهت اجرای طرح احیای مرکز محله کبابیان را به عنوان اولین مرکز محله در همدان را دارد.

 

امیر فتحیان نسب به اجرای موفق طرح پیاده راه بوعلی نیز اشاره کرد و یادآور شد: اینطرح نیز در راستای پیاده محوری و توجه به انسان در اجرای طرح های شهری است.

 

آذر تکین مدیر آبفای شهرستان همدان نیز ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری همدان در خصوص اجرای اینگونه طرحها اعلام آمادگی خود را در خصوص جابجایی و تعویض تاسیسات فرسوده محله ابراز کرد و افزود: تمام توان خود را در این خصوص بکار خواهند گرفت.

 

جمشیدی معاون بهره برداری اداره برق شهرستان همدان هم در خصوص جابجایی تیرهای برق و همچنین کابلهای زیرزمینی گفت: هزینه و برآورد اولیه جهت این جابجایی ها چیزی حدود 150میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

 

 

در ادامه قرایی مدیر اداره عمران و بهسازی شهری  اداره کل راه شهر سازی استان همدان به تشکیل ستاد باز آفرینی بافتهای فرسوده اشاره کرد و افزود: در این خصوص تفاهم نامه ای جهت  احیاء مراکز محله فی ما بین اداره کل راه و شهر سازی استان ، فرمانداری شهرستان همدان و شهرداری همدان منعقد شده است اما متاسفانه بعلت کمبود منابع مالی و عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز این تفاهم نامه همچنان بر روی کاغذ مانده است .

 

گفتنی است: مقرر شد شرکت آبفای شهرستان همدان در همکاری با شهرداری در اجرای طرح احیای مرکز محله کبابیان به صورت تهاتری پروژه را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان