اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. بهمن 1395 - 14:35   |   کد مطلب: 23962
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، ضمن بیان اینکه شیوه سیاست ورزی در جامعه امروز ما معقول نیست گفت:اگر این شیوه اصلاح نشود سیاسیون خوب هم نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند و راهبری به دست قدرت‌های آسیب‌زا می‌افتد.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در اولین مجمع استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همدان بابیان اینکه امروز در جامعه ما دو شیوه برای سیاست ورزی وجود دارد گفت: در شیوه اول از نوع پاتوقی و به زبان دیگر باندبازی‌های سیاسی است که با انواع عوام‌فریبی‌ها و دست‌های پشت پرده همراه است، که در این شیوه افراد شایسته شناسایی نشده و گفتگوها بین احزاب به تیکه پرانی‌های سیاسی ختم شده و حق و باطل باهم آمیخته خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه  افزود: شیوه دیگر سیاست ورزی در جامعه به این صورت است که افرادی به دلیل داشتن شهرت در عرصه‌های گوناگون هنری علمی ورزشی و غیره به کسب رأی پرداخته و به عرصه سیاست راه میابد حال باید پرسید که آیا او می‌تواند سیاست ورزی صحیح کند،و در اینجا نه کسی می‌تواند قضاوت صحیح کند و نه کنترلی بر آن داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: وقتی افراد در پست‌های کلیدی مثل ریاست جمهوری قرار می‌گیرند و اشتباهاتی می‌کنند و اطرافیان هم اشتباهات او را نمی‌پذیرند، آدم می‌ماند یقه‌ی چه کسی را بگیرد چون این فرد یک نفر است و من نمی‌دانم این چه نحو سیاست ورزی است.

 

وی گفت : این دو روش برای سیاست ورزی در جامعه‌ای با مردم‌سالاری دینی معقول نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان  اظهار کرد: اگر در جامعه حزب را صرفاً به معنای پاتوق نگیریم و به معنای برآمده از بطن مردم و از میان نخبگان باشد آن‌وقت است که سیاست ورزی‌ها از پایین به بالای کشور توسط نخبگان رصد می‌شود که این شیوه شایسته خواهد بود و آنگاه عرصه سیاست نمی‌شود ما زبالاییم و بالا می‌رویم و هیچ از عرصه قدرت پایین نمی‌آییم.

 

وی بابیان اینکه چرا مابعد از انقلاب به سازمان‌دهی خودمان نپرداخته‌ایم گفت: در عرصه قدرت و سیاست  باید افراد شایسته شناسایی و پرورش داده‌شده و افرادی را وارد عرصه کرد که نمی‌خواهند جلو روند زیرا عرصه سیاست عرصه زرنگ‌ها و مشهورهاست.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: این چه روش غلطی است که در انتخابات همیشه مشهور هارای بیاورند، مگر هرکه مشهور شد جایزه‌اش نماینده مجلس شدن است.

 

وی  بابیان اینکه فلک‌زده خواهد شد جامعه‌ای که تنها مشهورهای سخنور رأی بیاورند گفت: با این وضع جامعه از یک مدیر فرهیخته  و توانمند بی‌بهره خواهد ماند و باندهای پشت پرده این شخص را که هیچ‌چیز نمی‌داند اداره خواهند کرد، مثل کشورهای اروپایی و آمریکا.

 

استاد حوزه و دانشگاه  ابراز داشت: ما در حال حاضر جریان ولایت‌فقیه راداریم که بسیاری از فسادها را با بازوی شورای نگهبان کنترل می‌کند، اما نمی‌توانند کاری را که مجمع مردمی در شناسایی استعدادها از بطن مردم می‌کند انجام دهند، پس لازم است که سازمان مردمی در شناخت نخبگان و استعدادها کمک کنند.

 

وی افزود: این جبهه روشی که پیش روی مردم گذاشته خیلی خوب است اما موضوعی که انتخابات به کجا برسد فرعی است و مهم درست طی شدن راه است نتیجه دیر یا زود معلوم خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه  افزود : البته این بدان معنا نیست که برای رسیدن به نتیجه برنامه‌ریزی نکنیم بلکه به معنی اولویت دادن است.

 

پناهیان تأکید کرد: نباید بگذاریم یک گروه ریش‌سفید پشت پرده‌در این جناح و آن جناح باشند و برای مردم تصمیم بگیرند، باید رو باشند و مردم حرکتشان را ببینند.

 

پناهیان افزود: نباید افراد حزب‌اللهی تک‌تک به میدان بیایند بلکه باید به‌طور جمعی و هماهنگ عمل کنند تا اثرگذار باشند

 

وی  آیت‌الله مهدوی کنی را یک نمونه فرد صادق در سیاست‌مداری بیان کرد و گفت: اگر شیوه سیاست ورزی در کشور اصلاح نشود سیاسیون خوب هم نمی‌توانند کشور را اصلاح کنند و قدرت‌های پرآسیب جامعه را راهبری خواهند کرد.

 

وی خواستار شد، تا جبهه حق از فضای مجازی و رسانه‌ای برای خارج کردن قدرت از نقاط خاص و آوردن آن به بدنه جامعه استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد: باید دقت کرد که این‌گونه حرکت‌های مردمی تنها نباید به زمان انتخابات ختم شود بلکه باید مداوم بوده و همه مردم در آن احساس مسئولیت نمایند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان