اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1400 - 0:08   |   کد مطلب: 23938
یک متخصص پوست با تشریح نقش تغذیه در پیشگیری از پیری زودرس به باید و نبایدهای «بوتاکس» پرداخت.
غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

به گزارش صبح الوند به نقل از رادیو سلامت، امیر هوشنگ احسانی در مورد بوتاکس و تزریق این فرآورده به پوست اظهار داشت: این فرآورده از سال 1980 مطرح شد و برای کسانی موثر بود که علت چین و چروک صورتشان، استفاده زیاد از عضلاتشان بود. یعنی افرادی که موقع صحبت کردن روی پیشانی آنها چروک ایجاد می‌شود، یا افرادی که با پیشانی اخم می‌کنند و یا با ابرو صحبت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تزریق بوتاکس برای افراد بالای 20 سال انجام می‌شود، افزود: برای افراد زیر 20 سال بوتاکس تزریق نمی‌شود. برای افراد زیر 20 سال که دارای چین و چروک هستند، توصیه می‌کنیم عادت صحبت کردن با عضلات را ترک کنند.

 

این متخصص پوست در پاسخ به این پرسش که کسی که جوش یا تبخال دارد، می‌تواند تزریق بوتاکس انجام دهد؟، ادامه داد: خیر. در این موارد صبر می‌کنیم تا مشکل عفونی برطرف شود، سپس اقدام به بوتوکس می‌کنیم. خانم‌های باردار و شیرده نیز نباید در این ایام اقدام به بوتاکس کنند. به مردم توصیه می‌کنیم برای انجام بوتاکس حتماً به فرد متخصص که در این زمینه تجربه دارد مراجعه کنند و از انجام این کار در آزمایشگاه‌ها خودداری کنند. اما اگر بوتاکس به منظور فلج عضلات گردن انحام می‌شود، چون در حجم بالا استفاده می‌شود، آنتی بادی ساخته می‌شود و ممکن است موثر نباشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر هدف از زیبایی حجم دهی باشد، از روش‌هایی همچون فیلر (پر کننده)، ژل، تزریق چربی و لیزر. البته روش لیفت با نخ هم هست که روش جدیدی است، استفاده می‌شود.

 

احسانی در خصوص استفاده از دارو (کرم) و تاثیری آن پیشگیری از پیری زودرس پوست گفت: دارو (کرم)های ضد چروک ترکیباتی شامل ویتامین C، رتینول و اسید میوه دارند و حداقل 6 -3 ماه زمان لازم است تا این داروها اثرات اولیه درمانی را داشته باشند.

 

وی گفت: فرمولاسیون این کرم‌ها به گونه ای است که فعال سازی فیبروبلاست‌ها را که سلول‌های سازنده کلاژن هستند، تحریک می‌کنند. فرد در سن 35 -30 سالگی می‌تواند از آنها استفاده کند و البته به عنوان پیشگیری و عوارضی هم ندارد. کرم‌هایی در بازار موجود است که اثر سریعی دارند و اثرشان به سرعت هم برطرف می‌شود.

 

این متخصص پوست درباره نقش تغذیه در پیشگیری از پیری زودرس، اظهار داشت: تغذیه مهم است و استفاده از پروتئین مناسب در رژیم غذایی، رساندن آنتی اکسیدان به بدن از طریق میوه و سبزی، آب و مایعات کافی، روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان