اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. بهمن 1395 - 19:35   |   کد مطلب: 23896
مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان:
داشته‌های همدان را در نوروز 96 به نمایش بگذاریم
مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان برپررنگ کردن و نشان دادن داشته‌های استان در نوروز 96 تأکید کرد.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، منطقه همدان، بهجت عباسی یک‌شنبه 24 بهمن در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی نوروزی 96 استان همدان، به تقدیر سازمان مرکزی از تعامل مناسب بین دستگاه‌های همدان در 2 سال گذشته اشاره و تأکید کرد: تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی در همدان فوق‌العاده بوده و همدان در بحث تابلوهای راهنمایی مسیرهای گردشگری زیباترین، تمیزترین، منظم‌ترین شهر شناخته شده است.

 

 

وی به پررنگ کردن و نشان دادن داشته‌های استان تأکید کرد و یادآور شد: طرح‌های ارائه شده با توجه به آب و هوای همدان و استفاده از فضای باز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

امین ابوالقاسمی، مدیر مجموعه تفریحی و گردشگری الماس گنجنامه نیز با ارائه طرح سفره هفت‌سین در یکی از اماکن تاریخی و یا طبیعی همدان بیان کرد: برپایی سفره هفت‌سین جذابیت داشته و با تبلیغات رسانه‌ها نیز جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

بهنام افتخاریان، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان نیز با تأکید بر افسانه‌های بومی و محلی همدان درباره کاخ هگمتانه، طرح‌ها و پیشنهادات متنوعی ارائه کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس در چند نقطه از شهر، طراحی و پوشش جدید راهنمایان گردشگری، استفاده از ظرفیت تاکسی و اتوبوس‌های گردشگری و نصب مسیرهای گردشگری در داخل وسائل نقلیه عمومی، تبلیغات خارج استانی از برنامه های اجرا شده در همدان، تبلیغات متقابل بین استان‌های اطراف و همکاری با ادارات میراث فرهنگی استان‌های همجوار برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی از جمله طرح‌های پیشنهادی بود.

 

 

 

محمد فیضی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی نیز به لزوم ساماندهی مسافربرها در محوطه میدان باباطاهر اشاره و اظهار کرد: ایجاد کیوسک‌های راهنمای گردشگری در سطح شهر و استقرار راهنمایان گردشگری در ستاد اسکان ناحیه 1 و 2 آموزش و پرورش برای راهنمایی مسافران فرهنگی و ارائه نقشه لازم و مفید است و همچنین با مدیران دفاتر گردشگری برای حضور در دفاتر به صورت شیفتی هماهنگی لازم ایجاد شود.

 

 

محمد سوزنچی، مؤسس مؤسسه حیات‌سبز سرزمین همدان نیز به ارائه طرح ایجاد پتانسیل‌های گردشگری با استفاده از ظرفیت راهنمایان گردشگری، تاکسی گردشگری، المان‌های فرهنگی با هدف بیان روایی در معرفی جاذبه‌ها و تاریخ  همدان اشاره و عنوان کرد: می‌توان از تئاتر پرفورمنس(گروه تئاتر مردان نقره‌ای) با طرح یک موضوع برای اجرا با هدف تبلیغ گردشگری در جذب شهروندان و مسافران استفاده کرد.

 

 

 

سعید بنوان، مدیر تاکسی گردشگری باران نیز با تأکید بر حضور راهنمایان گردشگری در تاکسی‌های گردشگری استان برای توصیح جاذبه‌ها گفت: برنامه‌ریزی و ساماندهی برای اجرای منظم تاکسی و اتوبوس‌های گردشگری ضروری است.

 

 

نصیری، به نمایندگی از طرف مهمانپذیرهای استان همدان نیز پیشنهاد ساماندهی کارتن به دست‌های خانه‌های استیجاری و فعال شدن پارکینگ‌های طبقاتی به صورت شبانه‌روزی را ارائه کرد.

 

 

در ادامه این جلسه نمایندگانی از رسانه‌های استان نیز طرح‌ها و پیشنهاداتی ارائه کردند. سردار فارسی، خبرنگار روزنامه اطلاعات به سرپرستی همدان پیشنهاد طرح شعار برای تبلیغات خارج از استان، طراحی و تعریف المان خوراکی همدان به ویژه کماج همدان، اطلاع‌رسانی و تبلیغات درباره همدان در مسیر پل همدان واقع در اتوبان امام علی(ع) در تهران را ارائه کرد.

 

 

مریم مقدم، خبرنگار روزنامه محلی همدان پیام نیز بر استقرار ایستگاه تاکسی گردشگری لالجین در یکی از نقاط شهر و استفاده از عکاسان حرفه‌ای استان برای اشتراک‌گذاری تصاویر گردشگری همدان در کانال‌های مجازی اشاره کرد.

قدسیه عظیمی، خبرنگار ایسنا نیز به استفاده از ظرفیت و توانایی گروه‌های تئاتری همدان با ارائه طرح آئین‌های بومی و محلی نوروز همدان در قالب اجرای هنر نمایشی در دو نوبت صبح و عصر در مکانی ثابت در مسیر گردشگری مسافران نوروزی اشاره کرد.

 

 

 

اکرم محمدی، خبرنگار روزنامه سپهر غرب نیز به استفاده از ظرفیت پیاده‌راه بوعلی و سیستم صوتی مسیر پیاده‌راه در بحث معرفی همدان اشاره کرد.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان