اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. بهمن 1395 - 18:40   |   کد مطلب: 23895
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از رشد 7 تا 9 درصدی مصرف گاز طی دو روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان خبر داد و گفت: در روزهای اخیر استان همدان با هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گاز مواجه نبوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان

به گزارش صبح الوند، محمدمهدی مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه میزان مصرف روزانه گاز طبیعی  استان طی دو روز گذشته 12.5 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 تا 9 درصد رشد داشته است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف گاز مربوط به بخش خانگی است به طوریکه 70 درصد از مصرف روزنhه را به خود اختصاص داده است.

 

 

مهدوی با اشاره به برودت هوا اظهار کرد: طی سالجاری و روزهای برفی اخیر استان همدان با هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گاز مواجه نبوده است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروگاه شهیدمفتح و کارخانه سیمان دو مرکز پر مصرف گاز طبیعی در استان هستند، عنوان کرد: در صورت عدم اعمال محدودیت در تأمین گاز این دو مرکز مصرف روزانه استان از 12.5 به 18 میلیون مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.

 

 

مهدوی عنوان کرد: تأمین گاز نیروگاه شهیدمفتح و کارخانه سیمان در حد گرمایش اولیه، جایگزینی با سوخت مایع و محیط است که به طور متوسط 100 هزار مترمکعب مصرف گاز نیروگاه و بین 15 تا 20 هزار مترمکعب مصرف روزانه کارخانه است.

 

 

وی ادامه داد: با وجود محدود شدن نیروگاه مفتح و کارخانه سیمان در یک ماه اخیر مصرف کل استان طی 10 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

 

 

مدیرعامل شرگت گاز استان همدان با بیان اینکه 44 جایگاه سی.ان.جی در استان وجود دارد، گفت: آمار مصرف گاز سی.ان.جی بین 380 تا 450 هزار مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته با رشدی 6 درصدی همراه بوده است.

 

 

وی عنوان کرد: نیروگاه مفتح در 10 ماه امسال در مقیاس با مصرف نیروگاه در سال 94 با 2.8 رشد و نیز میزان مصارف بخش‌های صنعتی به همراه نیروگاه طی 10 ماه 1250 میلیون مترمکعب را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سال گذشته 1.8 درصد رشد داشته است.

 

 

بهره‌مندی 55 روستا از نعمت گاز در سالجاری

مدیرعامل شرگت گاز استان همدان در ادامه گفت: امسال 55 روستا که فاقد گاز بودند، از این نعمت برخوردار شدند به گونه‌ای که تا کنون 99.5 درصد روستا های  استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

 

 

 

مهدوی در پایان از سامانه 194 برای پیگیری حوادث گاز یاد کرد و گفت: مردم در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توانند با این سامانه تماس حاصل کنند.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان