اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. تير 1399 - 19:06   |   کد مطلب: 23891
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: هوای همدان برای گروه های حساس ناسالم است و به این طیف توصیه می شود از حضور در بیرون از منزل امتناع کنند.

به گزارش صبح الوند، عادل عربی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت کیفی شهر همدان به صورت روزانه توسط ایستگاه سنجش وضعیت کیفی هوا رصد و اطلاع رسانی می شود.

 

وی بیان کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون 121 میکروگرم بر مترمعکب ثبت شده که این وضعیت برای گروه های حساس ناسالم است.

 

 

 

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: گروهای حساس شامل بیماران قلبی و تنفسی، افراد سالخورده، خردسال و زنان باردار ببوده که به این طیف توصیه می شود از منزل خارج نشوند و در صورت حضور از ماسک استفاده کنند.

 

 

عربی اضافه کرد: فاکتورهایی نظیر میزان دی اکسید نیتروژن، مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق و اوزون زمان پایش وضعیت کیفی هوا سنجیده می شود.

 

شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه های حساس 100 میکروگرم بر متر مکعب و برای عموم مردم بیش از 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

 

در صورتی که غلظت هوا به بیش از 100 میکروگرم بر متر مکعب برسد این شرایط برای گروه های حساس ناسالم بوده و اگر غلظت هوا بین 150 تا 250 قرار گیرد در شرایط هشدار ، 250 تا 350 شرایط اضطرار و بیش از 350 میکرو گرم بر متر مکعب شرایط بحرانی آلودگی هوا محسوب می شود.

 

از ابتدای سالجاری تا آبانماه شهر همدان 18 روز، ملایر 24 روز، کبودراهنگ 22 روز، اسدآباد 17 روز و نهاوند هشت روز وضعیت هشدار را تجربه کرده اند که آلودگی ذرات معلق با قطر 10 و 2.5 ppm علت این وضعیت در استان بوده است.

 

همچنین اسدآباد و کبودراهنگ هر کدام 2 روز امسال در وضعیت اضطر قرار گرفتند.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان