اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. بهمن 1395 - 17:58   |   کد مطلب: 23878
معاونت فرهنگی بنیاد شهید همدان با اشاره به تدوین ۷ جلد از وصیت‌نامه ۲۱ جلدی شهدای استان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز شهید در همدان ۷ جلد از وصیت‌نامه‌ها رونمایی می‌شود.
به مناسبت روز شهید

به گزارش صبح الوند، ابوالفضل خلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: از 22 بهمن‌ تا 22 اسفندماه که سالروز تأسیس بنیاد شهید است و به نام روز شهید نام‌گذاری شده است، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

 

 

وی با بیان اینکه پرداختن به آثار فرهنگی باقی مانده از شهدا از دیگر رسالت‌های بنیاد شهید است عنوان کرد: مراحل تدوین و چاپ وصیت‌نامه حدود 8 هزار شهید استان در 21 جلد تعریف شده است.

 

 

خلیلی با تأکید بر اینکه این وصیت‌نامه‌ها دایرةالمعارف غنی در مورد تاریخ جنگ و شهادت است بیان کرد: تاکنون 7 جلد از وصیت‌نامه تدوین شده که جلد آن به انتشار رسیده و 4 جلد از آن نیز مجوز چاپ گرفته و در حال چاپ است.

معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان همدان افزود: اگر این 7 دفتر تا 22 اسفند آماده شده باشد از هر 7 دفتر در همدان رونمایی می‌شود.

 

 

خلیلی گفت: این جلدها شامل وصیت‌نامه شهدا به همراه عکس، اعلام شهدا، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شهادت، محل تولد، محل و نحوه شهادت، سطح تحصیلات، ارگان اعزام کننده و محل مزار شهید است.

 

 

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 5هزار و 603 صفحه از وصیت‌نامه به ترتیب حروف الفبا در این 7 جلد تدوین شده که ادراه کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید کشور آن را به چاپ می‌رساند.

 

خلیلی بیان کرد: تصحیح و تنظیم این وصیت‌نامه‌ها بر عهده منوچهر اکبری استادیار دانشگاه تهران انجام گرفته است ضمن این که 14 جلد باقیمانده از وصیت‌نامه‌ها توسط بنیاد شهید استان به چاپ می‌رسد.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان