اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. بهمن 1395 - 12:50   |   کد مطلب: 23871
رئیس اداره ورزش و جوانان مریانج ضمن قدردانی از تلاش های هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان ( شهر مریانج) گفت: فعالیت این هیئت در مکانهای صعب العبور نسبت به سایر استانها دارای برتری است.

به گزارش صبح الوند، سيد امير حسيني در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، ضمن اشاره به اینکه هیئت نجات غریق و غواصی مریانج یک گزینه بسیار خوب و بومی در این زمینه است گفت : تمامی فعالیت های این هیئت در سطح کشوری انجام میگیرد.

 

 

 

حسینی برگزاری دوره های باز آموزی و پاک سازی دریاچه های چورت، سیاه گاو ، الندان، آهنک، گهرو .... را از جمله فعالیت های این هیئت بیان کرد و افزود :این گروه در مناسبت های مختلف از جمله هفته  تربیت بدنی، هفته دفاع مقدس ، دهه فجر و ... به برگزاری این دوره ها در سراسر کشور میپردازد که پنج شنبه گذشته نیز به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر دوره باز آموزی در سد اکباتان برگزار نمود.

 

 

 

حسینی ورود این هئیت به غار دودزا در حوالی زنجان و انجام غواصی در آن را یکی از برجسته ترین فعالیت های این گروه دانست  و گفت : تا کنون هیچ  یک از غواصان در سطح کشور موفق به انجام غواصی در این غار نشده اند در حالیکه  هیئت نجات غریق و غواصی مریانج با 1900 متر پیمایش و غواصی در این غار موفق به ثبت رکورد در کشور شده است.

 

 

 

 حسینی خاطر نشان کرد: همواره هیئت نجات غریق و غواصي استان حمایت های خوبی از هیئت نجات غریق و غواصی مريانج داشته و  تجهيزات مورد نياز را در اختيار اين گروه قرار داده است، در حال حاضر استخر مجموعه ورزشی شهید حاج بابایی در مریانج جهت تمرین در اختیار این گروه قرار گرفته ، ضمن آنکه اداره ورزش و جوانان مریانج نیز به شدت به دنبال آن است تا، از طریق اداره ورزش و نمایندگان به تامین بودجه به منظور ارتقاء تجهیزات این هیئت بپردازد.

 

 

 

در ادامه مهدی شیرزادی جاوید یکی ازاعضاء این هیئت بیان کرد : پنج شنبه گذشته همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر،به منظور گرامیداشت این دهه ، دوره باز آموزی غواصی در سد اکباتان در دمای مثبت چهار درجه و در عمق 12 متری برگزار شد.

 

 

وی با بیان اینکه این هیئت در مناسبت های مختلف به برگزاری دوره های باز آموزی می پردازد گفت: پاکسازی کف دریاچه هایی که در آن غواصی میکنیم، از اهداف محیط زیستی این هیئت است، که تا کنون این کار در دریاچه شهرستانهایی از جمله : خرم آباد ، فیروز کوه ، آبدانان ، کیاسر و....  انجام گرفته است.

 

شیرزادی جاوید غواصی را ورزشی مفرح و جذاب دانست، و بیان کرد: اگرچه غواصی در رده ایمن‌ترین فعالیتهای تفریحی و ورزشی جهان به شمار می‌رود اما مبادرت به آن بدون دانش لازم و در صورت عدم رعایت استانداردهای غواصی می‌تواند کاری بسیار خطر ناک به شمار آید .

 

 

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان