اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. بهمن 1395 - 20:07   |   کد مطلب: 23847
معاون انتشارات دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همزمان با پاسداشت جهاد و مقاومت، متن این برنامه در پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب بصورت مقاله ای منتشر و در اختیار استان قرار می گیرد.
انتشار پاسداشت جهاد و مقاومت همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا،علیرضا مختارپور روز چهارشنبه در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: در چهارمین پاسداشت جهاد و مقاومت که در خرداد ماه سال 93 برگزار شد تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب 'من زنده ام' نیز مقاله ای در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کتب دفاع مقدس منتشر شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در مهر ماه سال 94 انواع و شیوه و تقریظ نویسی رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و منتشر شده است.

 

 

وی ادامه داد: در این برنامه نیز مقاله ای با عنوان همدان در چشم و دل حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در هفت محور منتشر می شود.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در این مقاله به هفت نکته اساسی که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان همدان داشتند مبنا قرار گرفته و تهیه و تنظیم شده است .

 

مختارپور ادامه داد: وجوه احترام و ارزش مردم استان همدان و اشاره به این موضوع که به چه دلیل رهبر معظم انقلاب برای مردم استان همدان احترام خاصی قائل هستند اشاره شده که از جمله محورهای این مقاله است.

 

 

وی افزود: صفات و ویژگی های متفاوتی که در این استان وجود دارد از جمله مسئولیت پیذیری و داشتن کثرت شخصیت های علمی و تاریخی در استان همدان از دیگر محورهای مشخص شده در این مقاله است.

 

 

مختار پور ادامه داد: نقش کم نظیر مردم استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس و جمع بندی چهار تقریظ از دیگر محورهای اشاره شده در این مقاله است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند که یاد شهدا باید گرامی داشته شود و مادران و همسران شهدا که با صبر و پایداری این راه طولانی را طی کردند باید تجلیل شده تا برای نسل جوان و آینده کشور این پرچم سر پا بماند.

 

 

مختار پور با اشاره به گوشه ای از خاطرات دیدار نویسندگان دفاع مقدس که در محضر رهبر معظم انقلاب بودند گفت: سردار حسام در 16 دی ماه 95 کتاب آب هرگز نمی میرد را تقدیم رهبر انقلاب کردند و کتاب گلستان 11 نیز در 21 دی ماه 95 تقدیم ایشان شد که رهبر معظم انقلاب در مجموع در 32 روز این دو کتاب 1050 صفحه ای را مطالعه و بر آن تقریظ نوشتند.

 

 

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب ' وقتی مهتاب گم شد '، ' گلستان یازدهم'، ' دختر شینا ' و ' آب هرگز نمی میرد ' همزمان با نهمین روز دهه فجر و در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در همدان رونمایی و از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها تقدیر شد.

 

 

کتاب 'وقتی مهتاب گم شد' روایت عاطفی و انسانی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان است که به قلم حمید حسام نوشته شده است.

 

کتاب 'گلستان یازدهم' نیز دربردارنده‌ خاطرات خانم پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان از شهدای شاخص استان همدان است که به قلم سرکار خانم ضرابی‌زاده به رشته‌ تحریر درآمده است.

 

 

کتاب 'دختر شینا' خاطرات خانم قدم‌خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی هژیر است، این کتاب نیز توسط سرکار خانم ضرابی‌زاده نوشته‌شده و از آثار حوزه‌ خاطرات زنان از جنگ ایران و عراق است.

 

 

همچنین در این آیین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر‌ کتاب ' آب هرگز نمی‌میرد ' حوزه ادبیات دفاع مقدس که حاوی مضامین برجسته‌ای درباره فرهنگ جهاد و شهادت، راوی و نویسنده‌ کتاب است رونمایی شد.

 

پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از کتاب‌های 'نورالدین پسر ایران'، 'پایی که جا ماند'، 'لشکر خوبان'، 'من زنده‌ام' و 'آن بیست‌و‌سه نفر' تقدیر کرده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده بود.

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از خواندن برخی کتاب ها مانند کتاب 'نورالدین پسر ایران' ، 'جشن حنابندان' ، ' من زنده ام'، 'گلستان یازدهم'، دختر شینا' ،'وقتی مهتاب گم شد' و ... یادداشت هایی بر حاشیه آنان نوشته‌اند که این حاشیه ها در جامعه به 'تقریظ' معروف هستند.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان