اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. بهمن 1395 - 15:40   |   کد مطلب: 23842
در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" رونمایی شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنيم از همدان، ظهر امروز در آئین ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در حسینیه امام(ره) همدان و با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد از چهارمین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب آب هرگز نمی‌میرد نوشته سردار حمید حسام رونمایی شد.

 

این کتاب روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان 152 حضرت اباالفضل(ع) در لشکر انصارالحسین(ع) همدان است.

 

مقام معظم رهبری که به تازگی مطالعه این اثر را به اتمام رسانده‌اند در تقریظی بر این اثر نوشته‌اند:

 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ...

 

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

 

انتهاي پيام

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان