اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. بهمن 1395 - 23:48   |   کد مطلب: 23828
مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری همدان:
۸۰۰ روستای همدان از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شود
مدیرکل امور فناوری و اطلاعات استانداری همدان با اعلام اینکه ۸۰۰ روستای همدان از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند، گفت:۴۰ هزار پورت اینترنت بلااستفاده در همدان وجود دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، عباس صادقی ظهر امروز در مراسم افتتاح سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و GIS(تحت وب) اظهار داشت: توصیه به مهربانی در شهرداری همدان بسیار مصداق دارد چراکه باید در این نهاد قوانینی وضع شود که به مردم فشار وارد نکند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر در حوزه IT اتفاقات بزرگی در زمینه زیرساخت‌ها رخ داده است، افزود: سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی در طول سه سال گذشته از 18 هزار میلیارد تومان به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.

صادقی با اشاره به اینکه اینترنت بین‌الملل ایران در سال‌های اخیر به 560 گیگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به گذشته 2.5 برابر شده است، افزود: پهنای باند اینترنت در خانوارها بیشتر شده و این موضوع نیز توسط مردم لمس شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک ورودی اینترنت استان همدان هشت برابر شده و 170 گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: برنامه دولت تدبیر و امید این است که 800 روستای استان همدان دارای اینترنت پرسرعت شوند که این امر در حال تخقق است.

مدیرکل امور فناوری و اطلاعات استانداری همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 215 روستای استان همدان دارای اینترنت پرسرعت هستند، افزود: خوشبختانه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها مهیاست.

وی با اعلام اینکه 160 هزار پورت اینترنت پرسرعت در همدان در بستر ثابت وجود دارد و همدان جز شهرهایی است که در این زمینه کمبود نداشته و دنبال مشتری است، افزود: 40 هزار پورت اینترنت پرسرعت بدون مشتری در استان همدان وجود دارد.

صادقی با اعلام اینکه نباید بهانه‌هایی درباره نبود زیرساخت‌ها آورده شود، گفت: با همین زیرساخت‌های موجود می‌توان خدمات الکترونیکی را در همین بستر ارائه داد ولی متاسفانه در زمان ارائه سرویس لنگ می‌زنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دستگاه‌ها 17 درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی در فضای رایانه ارائه می‌دهند، تصریح کرد: 37 درصد بخشی از خدمات در بستر الکترونیک ارائه می‌شود و هیچ بخشی آورده و برون‌داد بخش IT را ندارد.

مدیرکل امور فناوری و اطلاعات استانداری همدان با اشاره به اینکه برون‌داد و ستاده بخش IT نسبت به بخش‌های دیگر بسیار بالاست، اظهار داشت: موقعیت همدان برای الکترونیکی شدن با هیچ شهری قابل مقایسه نیست.

صادقی با بیان ینکه بهترین شهر برای استقرار زیرساخت‌های الکترونیکی بین 500 هزار تا یک میلیون نفر است، عنوان کرد: همدان از هشت شهر دارای بهترین زیرساخت الکترونیکی است و شعاعی بودن در گسترش آن نیز در گسترش زیرساخت‌ها موثر است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مدیریت شهری همدان به سرمایه‌گذاری در بخش IT توجه شود، گفت: اگر 10 میلیارد تومان در بخش IT سرمایه‌گذاری شود بعد از یک سال 100 میلیارد تومان بازگشت سرمایه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان