اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. بهمن 1395 - 23:19   |   کد مطلب: 23791
همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر روز یکشنبه 31 طرح در بخش های مختلف عمرانی ، آبرسانی، کشاورزی و بهسازی در نقاط مختلف استان همدان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
دهه فجر در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، پنج طرح عمرانی همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار همدان در کبودراهنگ بهره برداری و کلنگ زنی شد.

با توجه به حادثه خیزی سه راهی پایگاه شهید نوژه کبودراهنگ یک پل عابر پیاده با هزینه 2 میلیارد ریال در این محل نصب شده که امروز بهره برداری شد.

عملیات اجرایی ساخت سردخانه 2 هزار تنی در روستای روعان کبودراهنگ با اعتبار 40 میلیارد ریال آغاز شد.

یک از نیازهای شهرستان کبودراهنگ برای کاهش سوانح جاده ای ساخت مجتمع خدماتی رفاهی بوده که در این ارتباط یک مجتمع آماده بهره برداری است.

برای بهره برداری از این مجتمع خدماتی رفاهی 25 میلیارد ریال هزینه شده و شمار مجتمع های موجود در این شهرستان هم اینک به چهار مجتمع رسیده است.

عملیات اجرایی ساخت دفتر امام جمعه شهر کبودراهنگ در زمینی به مساحت 500 متر و اعتبار 6 میلیارد ریال در ششمین روز از دهه مبارک فجر آغاز شد.

ساختمان هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کبودراهنگ نیز با حضور استاندار همدان بهره برداری شد.

طرح آبرسانی به 2 روستای تویسرکان همزمان با ششمین روز از دهه فجر بهره برداری شد که این 2 طرح شامل آبرسانی به روستاهای سازیان و مالیچه با صرف اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بهره برداری شد.

آبرسانی به روستای سازیان با بهسازی یک دهنه چشمه، اجرای یک کیلومتر خط انتقال، اجرای 1.7 کیلومتر شبکه داخلی و استاندارد سازی انشعاب ها انجام شده است.

همزمان با ششمین روز از دهه فجر تعداد 60 واحد مسکن روستایی و 15 واحد مسکن شهری با اعتبار 22 میلیارد و 500 میلیون ریال به متراژ چهار هزار و 900 مترمربع احداث و به طور همزمان تحویل مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ملایر شد.

از این تعداد واحد مسکونی، 25 واحد در بخش مرکزی، 20 واحد در بخش سامن، 20 واحد در بخش زند و 10 واحد در بخش جوکار احداث شده است.

پنج طرح در شهرستان رزن نیز بهره برداری رسید که این طرح ها شامل بهسازی روستای فارسجین، اصلاح شبکه آبرسانی فارسجین، واحد گوساله پروری، گلخانه روستای ینگی قلعه و بلوک زایمان و اتاق های آی دی آر بیمارستان رزن است.

در راستای بهسازی مرحله دوم روستای فارسجین رزن یک هزار 400 متر مربع از مسیر این روستا آسفالت شد.

به گزارش ایرنا برای این روستا که دارای 273 خانوار است 207 برگ سند تک برگی صادر شده است.

اصلاح شبکه آبرسانی فارسجین نیز شامل تعویض چهارهزار متر از لوله های فرسوده روستا، جدول گذاری معابر و کانال کشی، پل سازی به طول 50 متر، آسفالت معابر روستا و جابجایی 600 عدد تیر برق و تلفن از معابر بوده است.

برای بهره برداری از گلخانه سه هزار و 680 متر مربعی سبزی و صیفی در روستای ینگی قلعه سه میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده که برای چهار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

برای احداث واحد 50 راسی گوساله پروری در روستای فارسجین پنج میلیارد ریال هزینه شده که با بهره برداری از آن برای سه نفر اشتغال ایجاد شد.

همچنین در این روز (یکشنبه) با حضور معاون امور عمرانی استانداری همدان سه طرح عمرانی در اسدآباد افتتاح و یک طرح کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا برای این طرح ها در مجموع 37 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که روکش آسفالت محور همدان - اسدآباد - کنگاور به طول 9 کیلومتر توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده از جمله این طرح ها است .

طرح جمع آوری فاضلاب شهرک یادگار امام (ره) با صرف 13 میلیارد ریال اجرا شده و فاضلاب منازل این منطقه نیز به سایت تصفیه خانه فاضلاب اسدآباد منتقل خواهد شد.

تأمین روشنایی محور یوسف آباد نیز با یک میلیارد ریال اعتبار با همکاری شرکت برق انجام شده است.

همچنین عملیات اجرایی ساختمان آتش نشانی شهر آجین با اعتبار اولیه 2 میلیارد ریال آغاز شده است

با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان 15 طرح جهاد کشاورزی به طور همزمان در ملایر بهره برداری شد که برای اجرای این تعداد طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی ملایر اعتباری بالغ بر 39 میلیارد و 390 میلیون ریال هزینه شده است.

با اجرای این تعداد طرح تولیدی و اقتصادی در فجر 95، بالغ بر 330 خانوار بهره مند و زمینه اشتغال 39 تن فراهم شده است.

سه طرح پرورش ماهی سرد آبی با ظرفیت 45 تن در سال با حجم سرمایه گذاری 2 میلیارد و 660 میلیون ریال در روستاهای چشمه علی محمد، کرتیل آباد و شریف آباد ملایر مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری از 2 طرح پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه و اشتغالزایی سه تن با اعتبار هشت میلیارد ریال، یک واحد تولید و بسته بندی شوریجات در شهرک صنعتی سامن با اعتبار پنج میلیارد ریال و ظرفیت تولید 300 تن در سال از دیگر طرح ها است.

همچنین سه طرح پرورش گوساله پرواری با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 700 میلیون ریال در روستاهای اسلام آباد و حسین آباد ناظم تولید خود را آغاز کردند.

احداث دو طرح کانال آبرسانی به طول یک هزارو 480 متر و اعتبار یک میلیارد و 330 میلیون ریال و همچنین سه طرح مرمت و لایروبی قنات هر کدام به طول 100 متر و اعتبار 300 میلیون ریال و احداث کانال و راه بین مزارع روستای خردمند با سه میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح های قابل افتتاح در این روز بود.

علاوه بر این یک واحد پرورش شترمرغ در روستای طاسبندی با اعتبار یک میلیارد ریال و ظرفیت تولید هفت تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت که زمینه اشتغال سه تن را فراهم کرده است.

همچنین عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت شهر بهار با حضور مسئولان به زمین زده شد که این مرکز در زیربنای یک هزار و 267 مترمربع در سه طبقه با 11 میلیارد ریال احداث می ‎شود و قرار است تا یک سال آینده بهره ‎برداری شود.

دهه فجر امسال 929 طرح عمرانی با هفت هزار و 740 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان همدان بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان