اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. بهمن 1395 - 12:27   |   کد مطلب: 23784
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اقایان به دلایلی علاقه ای به بیان آمار صندوق توسعه ملی ندارند گفت: دستگاه های نظارتی در خصوص اعلام موجودی صندوق توسعه ملی ورود پیدا کنند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

به گزارش صبح الوند، سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند در خصوص عدم اعلام دقیق موجودی صندوق توسعه ملی توسط بعضی آقایان بیان داشت: اینکه بعضی آقایان مسئول میگویند آمار دقیق از میزان موجودی صندوق توسعه ملی ندارند شاید به دلیل آن است که بنای به اعلام اعداد وارقام نباشد یا میزان برداشت ها بیش از حد قانونی بوده و یا میزان وصولی هایشان کمتر بوده که قطعا دستگاه نظارتی باید ورود پیدا کند و ببیند علت عدم اعلام موجودی صندوق توسعه ملی چیست.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هم واریز به صندوق و هم براشت از آن داشته ایم که برابر قانون بودجه و دستور مقام معظم رهبری دولت میتواند برداشت های خاصی از این صندوق برای مباحث زیربنایی داشته باشد.

 

وی افزود: در سال جاری هم واریز و هم برداشت از صندوق صورت گرفته است که البته باید گزارش تخصیص بودجه از دیوان محاسبات بیاید و عدد و رقم واریز و برداشت مشخص شود، که این موضوع در قانون بودجه برای سال آینده هم پیش بینی شده است.

 

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سئوال خبرنگار ما راجع به اظهار داشت: نمیدانم همه پولهای حاصل از فروش نفت به صندوق واریز شده یا نه و این موضوع را باید از صندوق گزارش دهند که هنوز در سال جاری گزارش به مجلس و کمیسیون نیامده است.

 

حسینی شاهرودی گفت: هر میزان موجوی حاصل از فروش نفت باید  برابر قانون به صندوق توسعه ملی واریز شود و من اظهار نمیکنم  که وارد نمیشود باید دستگاه نظارتی باید ورود پیدا کرده و ببیند پول به صندوق واریز شده یا نه.

 

وی ادامه داد: در سال جاری اعلام می‌دارند که پول به صندوق واریز شده و بخشی از 40میلیاردی که آقای نوبخت برای تخصیص بودجه عمرانی اعلام کرده نمی‌تواند از محل فروش نفت نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان