اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. بهمن 1395 - 9:06   |   کد مطلب: 23766
رییس اتحادیه بنکداران مواغذایی با بیان اینکه تاکنون 70 درصد برنج کاران ایرانی اجناس خود را فروخته اند گفت: در خصوص واردات برنج خارجی به کشور باید مدیریت صحیح صورت گیرد و واردات متناسب با نیاز کشور باشد تا هم حمایت از تولیدکننده صورت گیرد و هم کمبودی به عنوان برنج در کشور نداشته باشیم.
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

به گزارش صبح الوند،محمداقاطاهر در گفتگو با صبح الوند در خصوص واردات برنج خارجی به کشور اظهار کرد: دولت جهت حمایت از برنجکاران ایرانی به مدت 5 ماه که امسال به شش ماه رسید واردات برنج خارجی را ممنوع کرد.

 

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه  در حال حاضر  تقریباً 20 الی 30 درصد برنج در دست کشاورز و باقی در دست تجار است گفت: در خصوص خریداری برنج‌های خارجی فقط باید مدیریت کنند زیرا مقدار تولید و مصرف سرانه مشخص است و آن مقداری که احتیاج داریم فقط اجازه ورود بدهند تا هم حمایت از تولیدکننده داخلی کرده باشند و هم اینکه کمبودی به‌عنوان برنج در کشور نداشته باشیم.

 

وی در خصوص واردات برنج خارجی بعد از شش ماه ممنوعیت ورود به کشور مجدد تاکید کرد: مسئولان باید مدیریت کنند که بیشتر از نیازوارد کشور نشود که تاثیر بگذارد بر روی تولید برنج ،چرا که  قیمت بیاید پایین بالطبع تولید هم کمتر شود.

 

آقاطاهر با اعلام اینکه 70 درصد برنج کارای ایرانی  اجناسشان را فروخته‌اند  اظهار کرد:تو این پنج ماه که ورود برنج خارجی ممنوع است  برنج کارای ایرانی تا 70 درصد اجناسشان را فروختند کسانی هم که نمی‌فروشند لابد وضع مالیشان خوب و نگهداری می‌کنند آن برنج‌ها را تا بتوانند بفروشند در غیر این صورت پیش تجار است دیگر پیش کشاورز نیست و 70 درصد پیش تجار است..

 

و ی در خصوص بالا رفتن تعرفه برنج های خارجی گفت: تعرفه یک ابزار در اختیار دولت ها در تمام دنیا است که به وسیله آن می توانند بازار مواد غذایی یا هر بازار دیگر را کنترل بکنند و تازه دارد دولت به این واقف می شود که میتواند با ان این کاررا انجام بدهد الان کشاورز که دیگر برنج ندارد تا انوقع که قرار نیست تعرفه تا ان زمان ثابت بماند تعرفه را میخواهند متغیرش کنند با آن بازی کنند و بالا پایین می کنند .

 

ریس اتحادیه بنکداران موادغذایی تاکید کرد: مسئولان باید دقت کنند  که این تعرفه گذاری باعث افزایش قیمت برای مصرف کننده نشود و دوگانه باید نگاه کنند و هم کشاورز  و بعد از ان مصرف کننده را باید در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان