اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. بهمن 1395 - 23:52   |   کد مطلب: 23753
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ثبات نظام به عمل مسؤولان بستگی دارد، گفت: اگر مدیران و مسؤولان عمل خود را مراقبت کنند و از مدار ایمان خارج نشوند، ثبات در ایران اسلامی نیز باقی خواهد ماند.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش صبح الوندبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کازرونی امشب در مراسم جشن انقلاب در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان شکل‌گیری نهضت و انقلاب ما در بسیاری از جهات شبیه شکل‌گیری نهضت انبیاء است، اظهار کرد: این شباهت در محتوا، شیوه و رهبری نهضت وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه انبیا در فضاهایی به دعوت مبعوث می‌شدند که مملو از شرک و فراموشی خدا بود، افزود: پیش از مبعوث شدن پیامبر اسلام نیز همه چیز نشان از نفی خدا و شرک‌ورزی داشت.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ایمان، سرافکندگی در پی داشت و مسلمان بودن باعث شرمندگی بود، تصریح کرد: شرایط طوری بود که برای مثال وقتی در دانشگاه تهران دکتر مطهری حضور داشت، در مقابل ایشان ده‌ها استاد ضد دین مشغول فعالیت بودند.

 

وی با بیان اینکه در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد که دین بتواند کارایی داشته باشد، ادامه داد: در اوایل سلطنت شاه، وزیر کمونیست و البته در ادوار مختلف اساتید کمونیست بسیاری در دانشگاه‌ها حضور داشتند.

 

کازرونی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب این باور وجود داشت که برای توسعه باید دین را کنار گذاشت، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در تعالیم دینی و آیات قرآنی هیچ نشانی از ضدیت بر صنعت و علم وجود ندارد و آیات قرآنی بیشترین تأکیدات بر علم‌آموزی را دارند.

 

وی با بیان اینکه استکبار مانع پیشرفت ایران شده بود، گفت: پیش از پیروزی انقلاب خدا و دین را مانع می‌دیدند و اعتقاد داشتند که باید علیه آن مبارزه کرد.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فضا آنچنان سنگین بود که جلال آل‌احمد در ابتدا کمونیست بود که در ادامه این افکار را کنار گذاشت و عاقبت به خیر شد، اظهار کرد: آنچه مانع پیشرفت می‌شود، تفکر حاکم بر اذهان مردم است وگرنه بی‌حجابی باعث پیشرفت غرب نشده است و تقوا، غیبت نکردن و سایر ارزش‌های اسلامی مانع پیشرفت نیستند.

 

وی با بیان اینکه همه قوا علیه امام و انقلاب بود اما امام ایستاد، افزود: امام خمینی(ره) به خدا ایمان داشت و با دست خالی ایستادگی کرد و انقلاب را به پیروزی رساند.

 

کازرونی با اشاره به اینکه نخستین حرف انقلاب ایمان به خدا بود، تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که شعار انقلاب بود نیز به لطف خدا، حضور ولایت و همراهی مردم محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه وقتی فردی به ریاست و قدرت رسید و آنچه حق نبود، نگرفت، ایمان در او محقق شده است، ادامه داد: وقتی حرکت انبیاء به خاطر عدم همراهی مردم زمان به آسیب برخورد می‌کند، انقلاب ما نیز در صورت مراقبت نکردن و تقویت نکردن ایمان، می‌تواند با آسیب مواجه شود، بنابراین باید مراقب بود.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وقتی انسان مرگ را فراموش می‌کند، دنیا به متاع غرور تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: فردی که آخرت را فراموش می‌کند به سرمایه فریب تبدیل می‌شود.

 

وی با بیان در نظام اسلامی باید افراد متعهد و متخصص روی کار بیایند، گفت: اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت به فردی داده شود که ایمان و اعتقاد ندارد از آن خاوری بیرون می‌آید.

 

کازرونی با اشاره به اینکه عمل صالح و کار خوب بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: کار خوب اگر با ایمان هم انجام نشود ارزشمند است اما اگر با ایمان انجام شود، مفید به فایده‌تر است.

 

وی با بیان اینکه وقتی به خاطر خدا خوبی کنیم، چرخه عالم نیز خوبی را به ما برخواهد گرداند، افزود: نهضت انبیا بر دو پایه ایمان و عمل صالح بنا شده بود و انقلاب اسلامی نیز بر همین اساس قرار گرفته است.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی که مدیران ما عمل صالح داشتند و مخلص بودند از سخت‌ترین دوران به ویژه دفاع مقدس عبور کردیم اما هر وقت ایمان سست شد در جمهوری اسلامی هم غرور ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر انسان ضربه‌ای بخورد، از درون و به دلیل سستی ایمان خواهد بود، ادامه داد: نهضت انبیاء نیز از خلأ ایمان و دوری از عمل صالح آسیب دید و ضربه خورد.

 

کازرونی با بیان اینکه ثبات این نظام به عمل مسؤولان و انسان‌ها بستگی دارد، گفت: اگر مدیران و مسؤولان عمل خود را مراقبت کنند و از مدار ایمان خارج نشوند، ثبات در ایران اسلامی نیز باقی خواهد ماند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس تا کنون نیروی انتظامی بیش از 12 هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، اظهار کرد: از این تعداد 328 شهید به انتظامی استان همدان تعلق دارند.

 

سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب با بیان اینکه 800 جانباز در مجموعه انتظامی استان داریم، افزود: یکی از جانبازان نیز به تازگی به افتخار شهادت نائل شده است، از سال 91 تا کنون نیز 24 شهید در راه مقابله با اشرار تقدیم نظام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی افسران مقابله با جنگ نرم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در استان ایجاد شده، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه باید در مقابل دسیسه‌های دشمن ایستاد، ادامه داد: مردم باید از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مقابل جنگ نرم دشمن دفاع کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان