اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1395 - 12:15   |   کد مطلب: 23727
رییس دانشکده پرستاری همدان با بیان اینکه در استان همدان حدود 1300 دانشجوی پرستاری در حال تحصیل داریم گفت: دانشکده پرستاری همدان جزء ده دانشکده‌های برتر کشور بوده و در منطقه غرب رتبه نخست را دارد

به گزارش صبح الوند، خدایار عشوندی رییس دانشکده مامایی و پرستاری همدان در گفت وگو با خبرنگار صبح الوند گفت: در حال حاضر در استان همدان در 4 دانشکده در علوم پزشکی همدان شامل: دانشکده های پرستاری و مامایی همدان، پیراپزشکی نهاوند، پرستاری ملایر، علوم پزشکی اسد آباد، و در دو دانشگاه آزاد اسلامی همدان و تویسرکان پذیرش دانشجوی پرستاری انجام می­گیرد.

 

وی بیان داشت: پذیرش دانشجودر پرستاری و مامایی همدان در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می­گیرد و در سایر دانشکده های نام برده تنها در سطح کارشناسی پذیرای دانشجویان پرستاری هستند.

 

عشوندی اظهار داشت: دانشکده پرستاری و مامایی همدان در مقطع کارشناسی ارشد در 5 رشته ی پرستاری مراقبت ویژه، پرستاری داخلی جراحی، پرستاری کودکان، پرستاری سلامت جامعه و روان پرستاری پذیرای دانشجو میباشد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر در دانشکده پرستاری و مامایی همدان در حدود 400 دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی ، حدود 130 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 6 دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

 

خدایار عشوندی بیان کرد: در دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان در حدود 500 دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل و در دانشکده پرستاری نهاوند در اولین دوره پذیرش خود در مهر ماه سال جاری30 نفر دانشجو پذیرفته است. در ملایر حدود 120 نفر در چهار دوره پذیرش داشته و در اسدآباد حدود  130 نفر پذیرای دانشجویان پرستاری در حال تحصیل است. و به طور کلی در 4 دانشگاه دولتی و2 دانشگاه آزاد در استان همدان حدود 1300 دانشجوی پرستاری در حال تحصیل داریم.

 

عشوندی ابراز کرد: فارغ التحصیلان کارشناسی این رشته می­توانند در سایر رشته های علوم پزشکی همچون: آموزش بهداشت، آموزش پزشکی، علوم بهداشت مواد غذایی، علوم تشریحی، فیزیولوژی، اکولوژی انسانی، اقتصاد بهداشت، اپیدمیولوژی، مدیریت خدمات بهداشتی-درمانی، انفورماتیک پزشکی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و .... در دوره کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) ادامه تحصیل دهند.

 

رییس دانشکده مامایی و پرستاری همدان گفت: در رشته پرستاری در سطح کشور 11 رشته در مقطع فوق لیسانس پرستاری وجود دارد که در همدان  5 رشته آنها دایر بوده و راه اندازی رشته ششم با نام مدیریت پرستاری در دست اقدام است که امیدواریم با تصویب مراحل نهایی آن در وزارت بهداشت بتوانیم در مهرماه سال 96 در این رشته دانشجو پذیرش نماییم.

 

عشوندی اظهار کرد: کسب مجوز و راه اندازی سایر رشته هایی که در برنامه 5 ساله آینده هدف گذاری شده است شامل پرستاری سالمندی، پرستاری اورژانس، پرستاری مراقبت ویژه نوزادان، پرستاری تکنولوژی گردش خون می­باشد.

 

وی بیان کرد: پرستاری یکی از رشته هایی است که ادامه تحصیل خوبی در سطح کارشناسی ارشد دارد و در سال حدود 700 نفر در سطح کارشناسی ارشد در 40 دانشکده و در حدود 60 تا 70 نفر در ده دانشکده در سطح کشور در مقطع دکترا پذیرش دارد.

 

عشوندی اظهار کرد: دانشکده پرستاری همدان جزء ده دانشکده‌های برتر  کشور بوده و در منطقه غرب رتبه نخست را دارد. تنها استان در غرب کشور و در بین استان‌های هم‌جوار (کرمانشاه، کردستان، ایلام، مرکزی، زنجان، لرستان، قزوین) است که دانشجو در مقطع دکترا پرستاری می­پذیرد.

 

وی گفت: رشته پرستاری در سطح کارشناسی همانند پزشکی عمومی است و در دوره‌های کارشناسی ارشد تخصصی می­شود و اضافه کرد: دانشجوی کارشناسی پرستاری در یک سال آخر دوره چهارساله، کارورزی به‌صورت مقیمی در بیمارستان دارد تا به شکل عملی‌تر با مهارت‌های بالینی رشته آشنایی پیدا می­کنند.

 

رئیس دانشکده مامایی و پرستاری همدان خاطرنشان کرد: در دانشکده مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان 38عضو هیئت‌علمی وجود دارد که 27 نفر در رشته پرستاری و 11 نفر هیئت علمی رشته مامایی هستند. از 27 نفر هیئت علمی رشته پرستاری 5 نفر با رتبه دانشیار پرستاری، 10 نفر استادیار پرستاری و 12 نفر با رتبه مربی در حال انجام وظیفه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان