اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. بهمن 1395 - 8:07   |   کد مطلب: 23725
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان خبر داد:
افتتاح فاز دوم مجتمع آبرسانی لامیان تویسرکان در دهه فجر امسال
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از افتتاح فاز دوم مجتمع آبرسانی لامیان تویسرکان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش صبح الوند، مهندس مصطفی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند در خصوص مجتمع های آبرسانی شهرستان تویسرکان گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان سه مجتمع آبرسانی در حال حاضر در تویسرکان برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان در حال ساخت، تکمیل و تجهیز است.

 

وی افزود: این مجتمع های آبرسانی شامل مجتمع آبرسانی لامیان، کارخانه قصبستان و اشترمل است که قرار است فاز دوم مجتمع آبرسانی لامیان در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان ادامه داد: فاز دوم این مجتمع آبرسانی قرار است در 14 بهمن ماه امسال با هزینه کرد 17 میلیارد ریال و با اعتبار 21 میلیارد ریال در تویسرکان شروع به کار کند.

 

هاشمی در خصوص روستاهای برخوردار از این مجتمع های آبرسانی گفت: روستاهای جوادیه، کمانگران، مرادآباد، قشلاق، قصبستان، کارخانه، اشترمل، بادامک،سنگ سفید و... از این مجتمع های آبرسانی آب شرب مورد نیاز و بهداشتی را دریافت می کنند.

 

وی در مورد انجام پروژه های تک روستایی در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: پروژه های تک روستایی در روستاهای آرتیمان، سازیان و حفر چاه دوم روستای سید شهاب با اعتبار 15 میلیارد تومان امسال انجام شده است.

 

هاشمی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان 14 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی وجود دارد که سهم بهره مندی این شهرستان 81 درصد گزارش شده است تصریح کرد: بیشتر مشکلات خشکسالی چند سال اخیر استان و شهرستان در خصوص کاهش نزولات جوی و پایین رفت سفره آب های زیرزمینی است که منجر به استفاده بی رویه روستاییان از آب شرب برای مصارف کشاورزی و دامپروری است که به دلیل نبود فرهنگ مناسب در بین روستاییان، آب شرب و بهداشتی را در مصارف غیر شرب مصرف می کنند.

 

وی در زمینه یکی دیگر از مشکلات آب و فاضلاب روستایی که انشعابات غیرمجاز است نیز اضافه کرد: متاسفانه انشعابات غیرمجاز هم فرصت تصمیم گیری از خانوارها را می گیرد و هم اینکه این انشعابات غیرمجاز غیر مجاز مصارف آب شرب را از حد استاندارد بالاتر می برد و فرصت مطالعه و سرمایه گذاری را از شرکت آب و فاضلاب روستایی می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان