اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1395 - 23:34   |   کد مطلب: 23700
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده از فردا برف و باران نقاط زیادی از کشور را فرا خواهد گرفت، دمای هوا در اغلب نقاط کشور کاهش محسوس می‌یابد و این وضعیت تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.
از فردا منتظر برف و باران و کاهش شدید دمای هوا باشید

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده از فردا برف و باران نقاط زیادی از کشور را فرا خواهد گرفت، دمای هوا در اغلب نقاط کشور کاهش محسوس می‌یابد و این وضعیت تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

 

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی با ورود سامانه بارشی از بعد ازظهر فردا به کشور، ابرناکی و بارش برف و باران در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز مرکزی آغاز می شود.

 

احد وظیفه افزود: از بعداز ظهر چهارشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی از شمال غرب و دریای خزر و همچنین ورود جریانات جنوبی بر شدت بارش ها در مناطق ذکر شده افزوده می شود. پنجشنبه و جمعه نیز گستره فعالیت این سامانه بارشی اغلب مناطق کشور را در بر خواهد گرفت ضمن اینکه از بعد از ظهر جمعه بتدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته خواهد شد.

 

به گفته وی پیامد ورود این سامانه، بارش باران و بتدریج بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما خواهد بود که در مناطق جنوبی کشور با رعدوبرق نیز همراه خواهد بود.

 

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور فردا سه شنبه بارش باران و برف در گیلان و از بعدازظهر در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و شرق لرستان آغاز خواهد شد. روز چهارشنبه بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و از بعد از ظهر در خراسان رضوی، بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و قزوین، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در فارس، شمال و شرق خوزستان، شمال کرمان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

 

روز پنجشنبه شاهد بارش شدید باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران، بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم،  شمال اصفهان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی،  بارش باران گاهی با رعد و برق در فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد و بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کرمان خواهیم بود.

 

روز جمعه نیز بارش باران گاهی با رعد و برق در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد و بارش باران و برف در اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و غرب سمنان خواهیم بود.

 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر سه شنبه سرعت وزش بادر در شرق و جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت بطوریکه از چهارشنبه تا پایان هفته در برخی مناطق کرمان (به ویژه مناطق شرقی و جنوبی استان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و روز جمعه در خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط توفان گردوخاک نیز خواهد شد. همچنین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور و همچنین جنوب عراق و شرق عربستان و تشکیل توده های گرد و خاک، آسمان استانهای خوزستان و بوشهر غبار آلود پیش بینی می شود.

 

وظیفه تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود و با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق توصیه می شود جهت پیشگیری از بروز خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان