اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. بهمن 1395 - 21:26   |   کد مطلب: 23670
رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تبعات و آثار پدیده ریزگردها بر سلامت شهروندان گفت: هم پدیده گرد و غبار و هم قطعی آب و برق قابل پیش بینی است، بنابراین بهتر بود که مدارس اهواز از روز گذشته تعطیل اعلام می شد، زیرا رفتن دانش آموزان در چنین شرایطی به مدارس می تواند امکان ابتلای دانش آموزان به بیماری های روده‌ای را افزایش دهد

به گزارش صبح الوند، دکتر شکر الله سلمان زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مدارس اهواز امروز با تاخیر تعطیل اعلام شدند؛ بهتر بود که از شب گذشته تعطیلی مدارس اهواز اعلام می شد تا حداقل امروز فرصت پاکسازی مدارس ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: زمانی که دانش آموزان مخصوصا در سنین پایین در مدارس آلوده به گرد و غبار حاضر می شوند، با دست زدن به سطوح مختلف ممکن است به بیماری های مختلف دچار شوند و بنابراین آلوده بودن نیمکت ها و سطوح در مدارس می تواند دردسرساز باشد. ادارات نیز از روز گذشته به گرد و غبار آلوده شدند و باید قبل از مراجعه پاکسازی می شدند.  

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در هر صورت گرد و غبار در هر محیطی  اعم از اداری، مدارس و سطح شهر قرار بگیرد، می تواند برای سلامتی مشکل ساز باشد و باید پاکسازی ادارات و مدارس و معابر شهری در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

 

سلمان زاده اظهار کرد: از افرادی که زمینه بیماریهای ریوی و قلبی و عروقی دارند و همچنین از سالمندان و کودکان می خواهیم که در زمان وقوع پدیده گرد و غبار از منازل خود خارج نشوند و گروه های پرخطر در شرایطی که غلظت گرد و غبار افزایش می یابد در خانه بمانند و از فعالیت سنگین جدا اجتناب کنند.

وی ادامه داد: در زمان وقوع گرد و غبار استفاده از ماسک مناسب، مصرف لبنیات و سبزیجات و اجتناب از تردد غیرضروری به گروه های پرخطر توصیه می شود. سایر مردم نیز در شرایطی که غلظت گرد و غبار چندین برابر حد مجاز باشد باید از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: تماس مزمن با آلاینده های محیطی مانند گرد و غبار در درازمدت می تواند حساسیت افراد را به غبار را بالا برده و شرایط را برای حملات و بیماری های تنفسی ایجاد کند و بدین ترتیب افراد بیشتر در معرض حملات تنگی نفس قرار خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به قطعی آب اهواز از روز گذشته تاکنون تصریح کرد: قطعی آب موجب پایین آمدن سطح بهداشت فردی و عمومی خواهد شد و امکان ابتلا به بیماری های روده ای و سایر بیماری هایی که از طریق آب و هوا منتقل می شود را افزایش می دهد. حتی ممکن است در این شرایط افراد ناچار به استفاده آب ناسالم برای شرب و غیرشرب کنند که برای سلامتی ایجاد خطر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان