اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1395 - 23:47   |   کد مطلب: 23623
مدیر ایمنی بهداشت محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: بیش از 56 درصد از حوادثی که در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور امسال اتفاق افتاده ناشی از آتش سوزی بوده است.
56 درصد حوادث کار در شهرک های صنعتی کشور آتش سوزی بود

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا،همایون توفیقی روز چهارشنبه در همایش استانی تبیین کارکرد سیستم مدیریتی HSE در همدان اظهار کرد: امسال 203 حادثه در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور رخ داده است.

 

وی اضافه کرد: 56 درصد حوادث آتش سوزی، 10 درصد ناشی از برخورد انسان و خودرو، 10 درصد برق گرفتگی، پنج درصد انفجار، سه درصد سقوط مصالح ، 2 درصد گاز گرفتگی و مابقی سایر حوادث کار بوده است.

 

وی تاکید کردذ: مبنای اصلی شرکت شهرکهای صنعتی پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در واحدهای صنعتی مستقر در این محدوده ها است.

 

مدیر ایمنی بهداشت محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: بر این اساس 240 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در زمینه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی برای 21 هزار و 355 تن از پرسنل واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور برگزار شده است.

 

توفیقی افزود: تشکیل کارگروه مدیریت بحران، ایمنی و پیشگیری از حوادث در تمامی شرکت های استانی، تشکیل دفاتر مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و ساختار آن و انجام مطالعات ممیزی برای یک هزار و 437 واحد صنعتی از جمله فعالیت های صورت گرفته در راستای HSE است.

 

وی با ذکر اینکه 10 واحد صنعتی کشور امسال لوح سبز دریافت کردند گفت: سازمان شرکت شهرک های صنعتی به عنوان دستگاهی برای ایجاد زیرساخت برای صنایع کشور شناخته می شود.

 

وی افزود: هم اینک در کشور 760 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد همچنین از 9 منطقه ویژه اقتصادی موجود در کشور 2 منطقه بهره برداری رسیده است.

 

مدیر ایمنی بهداشت محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: 74 درصد واحدهای موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب متصل بوده و ٢١٣ مدول تصفیه خانه در ١٨٨ شهرک و ناحیه در حال بهره برداری است.

 

وی گفت: 211 ایستگاه آتش نشانی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شده که 244 خودروی آتش نشانی در این ایستگاه ها مستقر هستند.

 

همایش استانی تبیین کارکرد های HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با حضور مسوولانی از وزارت صنعت معدن تجارت و مدیرکل دفتر ارزیابی و اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسوولان در همدان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان