اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1395 - 12:55   |   کد مطلب: 23616
خسرو معتضد با اشاره به رونمایی از جدیدترین کتاب های خود گفت: کتاب خون خاک که مربوط به تاریخچه نفت اخیرا رونمایی و دیگری کتابی که مربوط به تاریخ دفاعی کشور است در هفته های آتی رونمایی خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، خسرو معتضد در گفتگو با صبح الوند، ضمن اشاره به رونمایی از جدیدترین  کتاب های کلاسیک خود به بیان علاقه مندی مردم به کتاب های تاریخی و رمانی پرداخت و اظهار کرد:  کتاب های تاریخی که یک مقدار آب و تابش بیشتر و به شکل رمان باشد مخاطبش بیشتر است.

 

وی افزود: به عنوان مثال کتاب فوزیه بنده که زندگینامه این عروس است 12 بار چاپ شده است و دیگر نیست و باید مجدد چاپ شود.

 

این تاریخ دان با اشاره به تعدادی از کتاب های تاریخی خود گفت: یک کتاب نوشتم به نام "مثل ثریا گریه خواهم کرد" و با تمام اسناد تاریخی است که 4 بار چاپ شده کتاب "هویدا سیاست مدار پیپ، عصا ،گل ارکیده " بنده هم 6 بار چاپ شده است.

 

وی افزود: این کتابها لحنشان عمومی است و ما به اینها می گوییم کتاب مردمی ولی حالا تاریخ نیروی دریایی که به درد شما نمی خورد و مختص  افسرها و  دانشجویان نیروی دریایی می باشد.

 

معتضد با اشاره به کتاب های کلاسیک اخیر خود گفت: یک سری از کتاب های کلاسیک بنده همچون تشریح تاریخ نفت با عنوان "خون خاک" است در پژوهشگاه ایرنیان رونمایی شده و این یک کتاب مفصل 12 جلدی است و تاکنون 3 جلد آن به نمایش درآمده است یعنی این کتاب دایره المعارف نفت ایران است و در آن به تعریف خود نفت و از چه موادی تشکیل شده و به مواردی همچون اینکه ایرانیها از زمان هخامنشیان  نفت را می شناختند و تو جنگها از آن استفاده می کردند اشاره شده است.

 

وی با اعلام خبر رونمایی کتابی راجع به  دفاع جنگی ایران گفت: این کتاب از جمله کتاب های کلاسیک بنده است که در  دو جلد  به صورت کلاسیک است  و توسط اداره جغرافیای  نیروهای مسلح چاپ شده است و به زودی رونمایی خواهد شد.

 

این تاریخ دان در پایان به یکی دیگر از کتابهایش اشاره کرد و گفت: یکی از کتاب های بنده راجع به تاریخ ریلگذاری در ایران  به نام "تنش بزرگ" است و در آن به تشریح تاریخچه ورود ریل در ایران که  در زمان ناصر الدین شاه هم امیر کبیر می خواسته در ایران راه آهن بکشد اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان