اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. بهمن 1395 - 9:55   |   کد مطلب: 23559
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساختمان پلاسکو 14 بار تذکر دریافت کرده بود ولی بی اعتنایی کرده بودند گفت: اولویت شورای شهر رسیدگی به سه هزار واحد غیر استاندار دیگر با تدبیر خاصی است که به حادثه ای همچون پلاسکو دچار شوند
مجتبی شاکری-پلاسکو

به گزارش صبح الوند، مجتبی شاکری  در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به حادثه اخیر  ساختمان پلاسکو گفت: پلاسکو یکی از صدها ساختمانی است که تذکر عدم رعایت اصول ایمنی را دریافت کرده است.

 

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه آتش‌نشانی  به 3 هزار ساختمان  اخطار کتبی داده است گفت: ساختمان پلاسکو 14 بار تذکر دریافت  ولی اعتنایی نکرده  بود و این آتش‌سوزی که شکل گرفت ناشی از بی‌اعتنایی به تذکراتی بود که صورت گرفت.

 

وی با تأکید بر جلوگیری از وقوع چنین حوادثی گفت: بستن تمام این 3 هزار واحد تعداد زیادی بیکارانی را مقابل چشم قرار می‌دهد  که پناهی ندارند که خود به‌نوعی ایجاد مشکل می‌کند و لذا باید در پی یک‌فاصله و مدت‌زمانی مناسب این تذکرهای بی‌فرجام را به نتیجه مشخصی رساند.

 

شاکری  با تاکید مجدد بر اینکه  باید با یک تدبیر خاص نسبت به تعیین تکلیف این سه هزار واحد اقدام کرد گفت: تعطیل کردن این سه هزار واحد یک بحران اجتماعی  را به دنبال خواهد داشت لذا باید با یک تدبیر خاص ضمن اینکه واحدها کار خودشان را انجام می‌دهند در همان موضعی که تذکر دریافت کردند به اصلاح وضعیت ساختمانشان بپردازند.

 

نماینده مردم تهران در شورای شهر با بیان اینکه میزان خسارت وارده به‌طور کامل مشخص نیست گفت:  آن چیزی که آشکار است این می‌باشد که  از  560 واحد فقط  100 واحد از آن‌ها بیمه داشتند و بقیه نداشتند.

 

وی به بیان تدابیر شورای شهر تهران برای این حادثه پرداخت و گفت:  هم‌اکنون نکته‌ای که در شورای شهر مطرح کردیم ان است که فعلاً در علت‌یابی ورود پیدا نشود و دیگری ساماندهی فضای مجازی است که اذهان را مخدوش و برخی هم با جوگیری‌های سیاسی می‌خواهند به‌نوعی حرف خودشان را به کرسی بنشانند.

 

شاکری ادامه داد: نکته بعد رسیدگی به حدود 4 هزار نفر  آسیب‌دیده این حادثه است که یا واحدشان آتش‌گرفته است و یا کارگرانی می باشد که شغلشان را از دست داده اند که  دولت باید فکری برای آن‌ها بکند.

 

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با دولت جهت رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان گفت: شورای شهر و شهرداری تهران برای این 4 هزار نفر یک رایزنی با دولت انجام داده که  یک تعداد از این‌ها که بیمه نبودند بیمه بیکاری شوند که بتوانند از آن بیمه استفاده بکنند.

 

وی افزود: در حال حاضر مسئله مهم‌تر شورای شهر تهران  تعیین تکلیف سه هزار واحدی است که تذکر دریافت کردند و هرلحظه امکان این است که به وضعیت ساختمان پلاسکو دچار شوند.

 

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه مالک فعلی ساختمان بنیاد مستضعفان است گفت: بنیاد مستضعفان اعلام کرده است که طی دو سال این ساختمان را خواهد ساخت که کار قابل‌تحسینی است.

 

وی با اشاره به کار بزرگ آتش‌نشان‌ها در این حادثه گفت:  واقعاً کار بزرگی که آتش‌نشان‌ها انجام داده‌اند  نباید در هیچ جایی ازنظر محو شود چرا که  از جان‌مایه گذاشتند و این در دنیا تحسین‌برانگیز است و همچنین باید اقدامات سریعتری جهت تجهیز کردن آتش‌نشانی‌ها به بهترین فناوری‌های صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان