اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. دى 1395 - 23:00   |   کد مطلب: 23510
خبرهای بانکی- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به وضعیت فعلی موسسه کاسپین و تکرار سرنوشت موسساتی همچون ثامن الحجج برای این موسسه، گفت: بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر وضعیت این موسسه هستند.
بانک مرکزی پیگیر وضعیت موسسه کاسپین است

به گزارش صبح الوند به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به وضعیت فعلی موسسه مالی کاسپین و دغدغه های عدیده مردم در این رابطه، گفت: بانک مرکزی در حال حاضر پیگیر وضعیت این موسسه بوده و مقرر شده گزارش های خود در این رابطه را به مجلس ارایه کند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ابتدا مقرر شده بود موسسه کاسپین ساماندهی 8 صندوق اعتباری در کشور را برعهده بگیرد، افزود: موسسه کاسپین امسال موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی با پیش شرط ساماندهی 8 موسسه مذکور شده تا دارایی های و بدهی های قابل قبول آن ها را بگیرد.

 

ادغام 8 مجموعه اقتصادی شرط بانک مرکزی برای ارایه مجوز به موسسه کاسپین بوده است

وی با تاکید بر اینکه شرط بانک مرکزی برای فعالیت و همچنین ارایه مجوز به موسسه کاسپین ادغام 8 مجموعه مالی در خود با رعایت اصول حسابداری است، تصریح کرد: اکنون موسسه کاسپین کار خود در مسیر ادغام را آغاز کرده اما مشکلات بزرگی دارد.

 

پورابراهیمی ادامه داد: هنوز برخی از موسسه هایی که باید در موسسه مالی کاسپین ادغام شوند، تعیین تکلیف نشده اند و متاسفانه قبل از اینکه ادغام صورت بگیرد، تابلوی کاسپین را نصب کرده اند.

 

وی افرود: تا زمانی که همه اطلاعات کامل نشده، صورت مالی شفاف نشود و همچنین دارایی های قابل احراز نباشد اغام مجموعه ها و تعاونی ها با موسسه مالی کاسپین موفق نخواهد بود.

 

ورود دستگاه قضا در برخی استان ها و صدور حکم قضایی در رابطه با موسسه کاسپین

این نماینده مردم در مجلس دهم، از ورود دستگاه قضا در برخی استان ها و صدور حکم قضایی در رابطه با موسسه کاسپین خبر داد و افزود: جلسات متعددی در مجلس در رابطه با فعالیت های موسسات مالی غیرمجاز برگزار شده تا بر اساس هویت مستقل یک مجموعه چارچوب ادغام مشخص شده و نگرانی های مردم رفع شود.

 

وی با بیان اینکه موسسه مالی کاسپین شخصیت مستقلی از 8 صندوق مذکور دارد، گفت: بر اساس رویه قانونی هماهنگی ها از سوی دستگاه قضا با حکم شورای پول و اعتبار باید در خصوص این موسسه صورت بگیرد.

 

پورابراهیمی گفت: تا هفته آینده جمع بندی های خوبی در راستای ساماندهی موسسه مالی کاسپین انجام خواهد شد، تا ضمن اطلاع رسانی به مردم حق و حقوق آن ها نیز رعایت شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر موضوع آخرین وضعیت موسسه کاسپین بوده و به محض تعیین تکلیف این موسسه اطلاع رسانی ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان