اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. دى 1395 - 23:42   |   کد مطلب: 23498
رئیس پارک علم وفناری استان همدان با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری کار حمایت از بخش‌های پژوهشی و فناوری را انجام می دهد، گفت: در صندوق پژوهش و فناوری سهم سرمایه‌گذاری دولت 41 درصد و سهم بخش خصوصی 51 درصد است.
 رئیس پارک علم و فناری استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، مجید کزازی در نشست مشترک مدیران واحدهای صنعتی، مراکز تحقیق و توسعه و بانک‌های خصوصی استان همدان با اشاره به اینکه این جلسه در راستای رسالت‌های کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بنا داریم که پویای واحدهای R&D در شرکت‌های خدماتی استان پیگیری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای تجاری کردن یک محصول نیاز به زبان است، ادامه داد: اکنون با تزریق منابع مالی، خرید دستگاه و توسعه شرکت‌ها دیگر نمی‌توان در بازار رقابت حرف خاصی زد.

 

رئیس پارک علم و فناری استان همدان با اشاره به اینکه واحدهای R&D باید با تکنولوژی روز کار کرده تا بتوانند پایدار باشند، بیان کرد: یکی از کارهای استان احیا کردن واحدهای R&D است.

 

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری به عنوان یکی از دستگاه‌های دانش و فناوری برنامه‌ها و تعاملی را در حوزه‌ها و واحدهای R&D می‌تواند داشته باشد، تاکید کرد: مهمترین نقش پارک علم و فناوری کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان است، اقتصادی که مبنی بر تولید علم و دانش باشد.

 

کزازی در ادامه به تشکیل صندوق پژوهش و فناوری اشاره کرد و با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری کار حمایت از بخش‌های پژوهشی و فناوری را انجام می‌دهد، بیان کرد: در کشور صندوق‌های زیادی وجود دارد چراکه بانک‌ها تمایلی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر ندارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فرمان 24 بندی اقتصاد مقاومتی به پیشگامی اقتصاد دانش‌بنیان پرداخته شده است، افزود: در صندوق پژوهش و فناوری سهم سرمایه‌گذاری دولت 41 درصد و سهم بخش خصوصی 51 درصد است.

 

رئیس پارک علم وفناری استان همدان تاکید کرد: سهم دولت در صندوق پژوهش و فناوری به تدریج می‌تواند، کاهش پیدا کند، اما سهم بخش خصوصی هیچ گاه نباید از 51 درصد کاهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل سرمایه برای شروع کار صندوق پژوهش و فناوری 30 میلیارد ریال است، ادامه داد: اقتصاد کشور مبتنی بر منابع بوده در حالی که در اقتصاد دانش بنیان، ثروت بر اساس دانش شکل می‌گیرد.

 

کزازی با بیان اینکه در دومین بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشتازی در شرکت‌های دانش بنیان یک اصل در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مهمترین کار پارک‌های علم و فناوری حمایت از تجاری سازی و نوآوری و فناورانه است.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی موضوع تجاری‌سازی مطرح می شود، در تجاری‌سازی و نوآورانه و فناورانه یکی از منابع افراد مخترع، مبتکر،  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ... است، بیان کرد: منبع دوم دانشگاه‌ها هستند چراکه تحقیقات دانشگاه‌ها می‌تواند فناورانه باشد.

 

رئیس پارک علم وفناری استان همدان با بیان اینکه تمام اقدامات نوآوری‌های فناورانه در واحد R&D شکل نمی گیرد، ادامه داد: طبق قانون واحدهای فناوری که در پارک های علم و فناوری مستقر هستند از چهار ویژگی مناطق آزاد تجاری از جمله معافیت مالیاتی، سرمایه‌گذاری خارجی، روابط کار و مبادلات مالی و بین المللی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خدماتی دیگر به واحدهای R&D و شرکت مستقر می‌دهد، یان کرد: یکی از خدمات آموزشی استفاده از برند، نام پارک، تسهیلات مالی کم‌بهره، زمینه‌سازی برای درجه دانش‌بنیانی رسیدن شرکت و ... است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان