اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. دى 1395 - 11:41   |   کد مطلب: 23427
ماه ها و سال ها از استخدام معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش می گذرد و همیشه این وزارت خانه پرجمعیت برای پرداخت حق و حقوق آن با مشکلاتی مواجه بوده است.معلمان حق التدریس، معلمانی هستند که با کمترین حقوق و بی ادعا به تدریس در مدارس مختلف کشورمشغول هستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از هشدار نیوز، ماه ها و سال ها از استخدام معلمان حق التدریس  در آموزش و پرورش می گذرد و همیشه این وزارت خانه پرجمعیت برای پرداخت حق و حقوق  آن با مشکلاتی مواجه بوده است.

معلمان حق التدریس، معلمانی هستند که با کمترین حقوق و بی ادعا به تدریس در مدارس مختلف کشورمشغول هستند.

 

۲۴ساعت کاری ما را  کمتر از این میزان محاسبه می کنند

به گفته یکی از معلمان حق التدرسی  استان؛ ۲۴ ساعت کاری ما را  کمتر از این میزان و به دلخواه خودشان  محاسبه می کنند و حتی  میزان بیمه ها رو نیز کامل نمی ریزند ؛ این جفا در حق من و همکارانم نیست که بیشترین زحمات را متحمل می شویم و کمترین توجه به ما می شود.

 

این معلم گلستانی همچنین گفت: با وجود ابلاغ  قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش  برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور توسط رئیس جمهور اما تاکنون ساز و کار مدونی برای این معلمان به استان ها ارسال نشده است و این موضوع نگرانی های فراوانی را برای آنان بوجود آورده است.

 

در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ معلم حق التدریسی در مدارس استان فعالیت می کردند و در سال جاری حدود ۲هزار نفر از این نوع استخدام به دانش آموزان استان گلستان درس می دهند.

 

این عده از معلمان در سال گذشته بعد از چندین ماه خدمت  تنها یک ماه از حقوق خود را دریافت کرده بودند و بدون عیدی و به سال ۹۵ قدم گذاشتندکه سرانجام در اردیبهشت ماه حقوق ۳ ماه زمستان ۹۴ آن هم کمتر از مقدار اصلی در جیب خود دیدند.

 

امسال نیز باتوجه به حواشی مختلف در آموزش و پرورش و وعده های امیدوار کننده وزیر جدید خوشحالی هرچند اندک به سراغ ۲هزار معلم گلستانی آمده بود اما با تاخیر در پرداختی ها به یاس بدل شد.

 

سرانجام وعده های روی تحقق هم به خود دید و معلمان حقوق سه ماهه نخست امسال را که در واقع حق الزحمه سال گذشته آنان محسوب می شود هرچندبه قول خود آنان به مقدار کمتر دریافت کردند.

 

یک میلیار ۴۰۰ میلیون تومان حق الزحمه معلمان حق التدریس آزاد استان گلستان

"قربان عرب احمدی” معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان در گفت و گو با خبرنگار کلاس بیست دراین باره گفت: حقوق معلمان حق التدریسی شاغل  به طور کامل پرداخت شده است و اسناد  معلمان آزاد(معلمان جدید تبصره ها) نیز صادر شده و براساس تخصیص به شهرستان ها ابلاغ شده است.

 

وی افزود: تنظیم اسناد براساس دستورالعمل وزارت خانه  انجام شده است که با توجه به میزان تدریس با کسر روزهای تعطیل محاسبه می شود.

 

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: بیش از یک میلیار ۴۰۰ میلیون تومان حق الزحمه معلمان حق التدریس آزاد استان گلستان است.

 

استخدام معلمان حق التدریسی

به نظر می رسد؛ نگرانی پیچ و خم های قانونی استخدام معلمان حق التدریس و عدم ساماندهی این قشر همچنان براین قشر سایه افکنده است و آنها کماکان از نداشتن امنیت شغلی رنج می برند.

 

حال باید منتظرماند و دید دانش آشتیانی بعنوان وزیر پرجمعیت ترین وزارت حانه چه برنامه اجرایی را برای معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران سوادآموزی به استان ها ابلاغ می کند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان