اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1395 - 23:44   |   کد مطلب: 23377
سخنگوی کاخ سفید درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به خانواده وی تسلیت گفت و تأکید کرد که آمریکا فعلاً فرضیه‌ای مستند در خصوص تأثیر درگذشت ایشان بر سیاست خارجی ایران ندارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در برابر خبرنگاران، موضع دولت فعلی آمریکا در قبال رویارویی امروز شناورهای ایرانی با شناور نظامی آمریکا در تنگه هرمز را اعلام کرد.

بعدازظهر امروز بود که پنتاگون از نزدیک شدن چند قایق تندروی ایرانی به یکی از شناورهای نظامی آمریکا در تنگه هرمز و شلیک اخطار بالگرد مستقر بر روی عرشه این شناور آمریکایی به سمت شناورهای ایرانی خبر داد.

جاش ارنست در ابتدا به تاریخچه چنین رویارویی‌هایی پرداخت و گفت: «دیدن رفتار شناورهای ایرانی در رویارویی با کشتی‌های آمریکایی در تنگه هرمز، برای ما تبدیل به یک عادت شده ولی باید بگویم که این اقدام آنها، غیرحرفه‌ای و غیرایمن است.»

یکی از خبرنگاران، سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در خصوص لزوم شلیک به قایق‌های ایرانی در چنین مواردی را از رو خواند و از سخنگو خواست که قصد ایرانیان از چنین کاری در چنین شرایطی را توضیح دهد. ارنست گفت: «قصد ایرانیان از این کار را نمی‌دانیم ولی رفتار آنها غیرقابل قبول است.»

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «این اقدام ایرانی‌ها نگران‌کننده است و احتمال افزایش غیرضروری تنش و خطای محاسباتی را بالا می‌برد حال آنکه سیاست ما بر کاهش تنش‌ها استوار است.»

سخنگوی کاخ سفید که از کاهش تنش سخن گفته بود، در ادامه فوراً از قدرت نظامیان کشورش دم زد و گفت: «سربازان آمریکایی توانایی دفاع از خود در هنگام مواجهه با تهدیدات را دارند.»

در ادامه سوالات به سمت خبر درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و واکنش کاخ سفید به این ماجرا کشید.

ارنست گفت: «درگذشت وی را به خانواده و عزیزانش تسلیت می‌گوییم؛ وی شخصیتی برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی بود.»

یکی از خبرنگاران، نظر کاخ سفید در خصوص تأثیر احتمالی درگذشت آیت‌الله هاشمی بر سیاست خارجی ایران را جویا شد.

ارنست بدون ارائه پاسخی مشخص، گفت: «در این خصوص، تئوری‌پردازی نمی‌کنیم.»

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان