اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1395 - 8:44   |   کد مطلب: 23364
فرماندار اسدآباد با تأکيد بر شتاب گرفتن بنياد علمي و فرهنگي سيدجمال الدين اسدآبادي گفت: اعضاي بنياد اگر علاقمند به بيدارگر مشرق زمين باشند احساس مسئوليت مي کنند.

به گزارش صبح الوند، حسين افشاري  اظهار کرد: شخصيتهايي که در ترکيب بنياد قرار مي گيرند بايد افکار، عقايد و مرام سيدجمال الدين اسدآبادي برايشان ملموس باشد.
وي با اشاره به اينکه در چند سال گذشته اين بنياد نتوانسته آغاز بکار کند افزود: امسال بنام سيدجمال الدين اسدآبادي نامگذاري شده و آغاز فعاليت اين بنياد بسيار ضروري است.
افشاري خاطرنشان کرد: با همکاري دانشگاه پيام نور اسدآباد دبيرخانه بنياد سيدجمال الدين اسدآبادي در اين دانشگاه داير خواهد شد و مراحل ديگر اين کار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان پيگيري مي شود.
فرماندار اسدآباد گفت: تبيين و ترويج انديشه وحدت اسلامي و آسيب شناسي اتحاد مسلمانان، معرفي آثار و شخصيت سيدجمال الدين اسدآبادي به عنوان مفاخرملي ايران و روحاني مبارز را از اهداف مهم تشکيل بنياد علمي و فرهنگي سيدجمال الدين اسدآبادي ذکر کرد.
سيد جمال الدين اسدآبادي، در سال 1217 شمسي در اسدآباد متولد شد و او را بعنوان رهبر حرکت « تجديد در اسلام » مي شناختند. او منادي بيداري مسلمانان و بازگشت به اسلام و بدعت زدايي بود و اتحاد اسلام و پرهيز از تفرقه بين مذاهب اسلامي را در جهان تبليغ مي کرد و در آخر هم جان خود را در اين راه از دست داد.
. تا 20 اسفند امسال هفته گراميداشت سيدجمال الدين اسدآبادي نام گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان