اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. دى 1395 - 20:48   |   کد مطلب: 23289
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نگرانی کارگران سازمان تامین اجتماعی در رابطه با نتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت گفت: کارگران نگرانی نداشته باشند چرا که این موضوع ربطی به واحد آنها ندارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از شبستان، علی نوبخت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد مصوبه مجلس در مورد انتزاع سازمان بیمه سلامت از وزارت کار و الحاق آن به وزارت بهداشت به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: دولت در زمینه سازمان های بیمه ای لایحه ای آماده کرده است، امیدواریم هرچه سریعتر مجلس آن را ارایه دهد گرچه بحث تجمیع بیمه ها به جز سازمان تامین اجتماعی و بیمه ارتش که باید با اذن مقام معظم رهبری انجام شود جزو تکالیف قانونی بوده که باید دولت انجام می داد.

 

وی اظهار کرد: در راستای بحث تجمیع بیمه ها بحث تکلیف بیمه سلامت مطرح بود چرا که وزارت بهداشت در این زمینه کار بزرگی انجام داده است ولی پولش دست کس دیگری است و در واقع این وزارتخانه به قصد قربت از نظر خودش بالا رفته است ولی خرج بالا آورده است و کنترل بیمه سلامت با این همه هزینه ای که برای وزارت بهداشت داشته دست وزارتخانه دیگری بوده است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به تمام مشکلاتی که برای سازمان بیمه سلامت پیش آمده است این سازمان به حالت فلج درآمده است و هزاران میلیارد تومان کسری و نارضایتی در پی عملکرد آن به وجود آمده است گفت هزاران دکتر، پرستار، پیراپزشک، خدمه، داروساز و داروخانه در این زمینه فعالیت کرده اند ولی پولی دریافت نکرده اند، آزمایشگاه ها آزمایش ها را انجام داده اند ولی پولی از این سازمان دریافت نکرده اند و قطعا اگر این سیکل معیوب ادامه پیدا کند به ضرر بخش درمان و سلامت کشور است و ما باید خودمان را از این سیکل معیوب خارج می کردیم.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ما با این مصوبه مجلس به وزارت بهداشت این امکان را می دهیم که اندازه جیبش خرج کند و قطعا این وزارتخانه در این زمینه با تدبیر عمل می کند و اینگونه نیست بعد از مدتی قرض بالا بیاورد و مملکت را دچار چالش کند.

 

وی با اشاره به اعتراض کارگران و همچنین سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه امروز مجلس گفت: این مصوبه ربطی به کارگران ندارد بلکه اتفاقا این مصوبه به نفع آنها نیز خواهد شد چرا که ما معتقدیم سازمان تامین اجتماعی که پول این کارگران را گرفته است چرا نباید به واحدهایی که به این کارگران خدمات رسانده است، پول بدهد؟

 

وی اضافه کرد: ما دیده ایم که بسیاری از این واحدها چون سازمان تامین اجتماعی پول آنها را پرداخت نکرده است با مراجعه یک کارگر به فلان بیمارستان وی را پذیرش نمی کند و خدماتی ارایه نمی دهد. قطعا هر کس دلش برای کارگر بسوزد باید هر واحد بیمارستانی چه تحت پوشش تامین اجتماعی و چه وزارت بهداشت باشد به آنها خدمات رسانی انجام دهد و با این مصوبه این نوع خدمات رسانی نیز انجام می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان