اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. دى 1395 - 20:38   |   کد مطلب: 23287
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:
۲۰ درصد اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی همدان جذب شد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: در این راستا ۱۹۴ نفر از همدان به بانک‌ها معرفی شده و ۲۰ درصد اعتبارات نیز جذب شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم ،سروش رهبر بعداز ظهر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان همدان در رابطه با شرح وظایف این سازمان اظهار داشت: پیشگیری از معلولیت با غربالگری‌های لازم و و پیشگیری از اعتیاد از جمله وظایف مهم سازمان بهزیستی است.

 

وی با اشاره به دیگر خدمات بهزیستی بیان کرد: درمان اعتیاد در کمپ‌های و ارائه خدمات مشاوره در دفاتر مشاوره دولتی و مشاوره خصوصی تلفنی با عنوان "صدای مشاوره" با شماره تماس 1480 از دیگر خدمات اداره بهزیستی است.

 

رئیس بهزیستی شهرستان همدان  با بیان اینکه که گروه‌های هدف بهزیستی گروه‌های معلولین جسمی، ناشنوایان، زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبود یافته و کودکان بالای 18 سال هستند عنوان کرد: بهزیستی شهرستان دارای 200 مرکز خصوصی است که امسال 169 نفر ازبیمه خویش‌فرمایی یا کارفرمایی ما استفاده کردند.

 

رهبر اظهار داشت: از اعتبارات ابلاغی امسال که 2 میلیارد 200 میلیون تومان است که ما موفق به جذب 20 درصد از این اعتبارات شده‌ایم و از تقاضا کنندگان تسهیلات بانکی می‌خواهیم که در صورت نداشتن ضامن برای دریافت تسهیلات به ما مراجعه کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان نداشتن ضامن، دیر ابلاغ شدن اعتبارات اشتغال، عدم آگاهی مدد جویان از کارهای بانکی، بروکراسی بانک‌ها و غیره را عامل کم جذب شدن اعتبارات اشتغال دانست.

 

وی با اشاره به اینکه مددجویان علاقمند نیستند از وام‌ها استفاده کنند و به مستمری اندک راضی هستند، بیان کرد: در حال حاضر مددجویان 53 هزار تومان در ماه دریافتی دارند، در صورتی که براساس برنامه ششم توسعه، مددجویان باید یک سوم حقوق قانون کار دریافت کنند.

 

رهبر در پایان سخنانش تأکید کرد: در بیشتر مواقع مددجویان به همین میزان بسنده می‌کنند و دنبال اخذ تسهیلات اشتغال نیستند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان