اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. دى 1395 - 20:30   |   کد مطلب: 23286
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان اظهار کرد: این مجموعه پیگیر علت ضرب و شتم طلبه نهاوندی هنگام اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش صبح الوند محمدجعفر شهبازی  در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی های اولیه یک زوج در ملاء عام درگیر شده بودند که طلبه ای با دیدن این صحنه مداخله کرده و خواستار پایان دادن به این مشاجره می شود.

معاون قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان اضافه کرد: طرف مقابل با عصبانیت به روحانی جوان حمله ور شده و به این طلبه آسیب وارد می کند.

وی بیان کرد: هم اینک دبیر ستاد امر به معروف شهرستان نهاوند مسئول پیگیری این پرونده شده و طبق ماده 11 قانون حمایت از آمران معروف قوه قضائیه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان گفت: افرادی که اقدام به تعرض به آمران به معروف می کنند از هر گونه بخشودگی قضایی برخوردار نشده و اشد مجازات برای آنها پیش بینی می شود.

شهبازی بیان کرد: اقدام این طلبه چنانچه ثابت شود در راستای امر به معروف و نهی از منکر بوده است طبق قانون با فرد خاطی برخورد می شود.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر ناظر به رفتارهای علنی بوده نه خصوصی، همچنین مراتب این فریضه شامل چهاربخش قلبی، لسانی، نوشتاری و عملی است که گفتاری و نوشتاری به عهده مردم و مابقی بر عهده دولت است.

وی بیان کرد: چنانچه جرم فرد ضارب آمر به معروف ثابت شود مشمول مجازات شده و اگر ضارب متواری شده یا دارای تمکن مالی نباشد دیه فرد از بیت المال پرداخت می شود.
این طلبه نهاوندی نیز در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: اوایل دی ماه سالجاری ساعت 22 و 30 دقیقه هنگام عبور از خیابان متوجه حرکت یک موتورسوار حدود 33 ساله به سمت خانمی 26 ساله شدم .

سعید کمریان افزود: این بانوی جوان درخواست کمک کرده که برای کمک به سمت موتور سوار رفته و از وی پرسیدم که با این زن جوان چه کاری دارد که این سوال زمینه ای برای مشاجره لفظی و درگیری شد.

وی اضافه کرد: پس از درگیری فیزیکی از ناحیه فک دچار شکستگی شده و به بیمارستان نهاوند رفتم.

وی بیان کرد: سپس برای ادامه درمان به بیمارستان مرکز استان مراجعه کرده و پس از چند روز بستری شدن در همدان و سیم کشی در ناحیه فک ترخیص شدم.

این طلبه بیان کرد: تاکنون از فرد ضارب در نهاهای قضایی و انتظامی شکایتی نکرده است ولی در صورت مشاهده فرد خاطی می توانم وی را شناسایی کنم.

سرهنگ منصور ملکی فرمانده انتطامی شهرستان نهاوند نیز اظهار کرد: پلیس تلاش می کند فرد ضارب را شناسایی و دستگیر کند.، 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان