اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. دى 1395 - 22:28   |   کد مطلب: 23126
رئيس بسيج رسانه استان همدان با بيان اينكه گفتمان‎سازي حماسه 9 دي فراموش شده است، گفت: مسائلي كه برخي افراد درباره رفع حصر سران فتنه مطرح مي‌كنند بيشتر جنبه تبليغاتي و انتخاباتي دارد.

به گزارش صبح الوند، عباس محرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه حماسه بزرگ 9 دی از چند سال گذشته در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت‌ شده، اما به آن‌ چنان‌ که باید به آن پرداخته نشده است، اظهار کرد: باید بیشتر به رویداد 9 دی بپردازیم و این روز مهم را برای مردم تبیین کنیم.

 

وی با بیان اینکه مسؤولان باید برای معرفی حماسه 9 دی تلاش بیشتری داشته باشند، ادامه داد: روز 9 دی سال 88 رویداد و اتفاق بزرگی بود که از آن تاریخ به بعد، ریزش‌های انقلاب و افرادی که خط آن‌ها از انقلاب جدا شده بود، مشخص شدند.

 

رئیس بسیج رسانه استان همدان با بیان اینکه در 9 دی وحدت بین مردم نشان داد که زمانی که موضوع موجودیت نظام جمهوری اسلامی مطرح شود، همه با هم در صحنه حضور پیدا می‌کنند، افزود: درست است که بسیاری از افراد و یا گروه‌ها از سال 88 به بعد تلاش کرده‌اند که ابعاد حماسه‌ساز روز 9 دی را به مردم معرفی شود اما تلاش‌ها کافی نبوده است.

 

وی بیان کرد: از 9 دی 88 به بعد داعیه‌داران انقلاب و جداشدگان از خط انقلاب کنار رفته و حذف شدند چراکه انقلاب در مسیر خود حرکت کرده و به خاطر یک عده منحرف نمی‌شود.

 

محرمی با تأکید بر اینکه صرفاً نباید به برگزاری یک مراسم در روز 9 دی برای پاسداشت این روز اکتفا کرد، در ادامه تأکید کرد: برخی به دنبال این هستند که این روز فراموش شده و یا کمرنگ شود؛ پس باید مراقب بود.

 

وی با بیان اینکه این دسته از افراد می‌خواهند چنین القا کنند که حضور مردم در روز 9 دی یک موضوع عادی و اتفاقی معمولی بوده است، گفت: این در حالی است که اصلاً چنین نبود زیرا فتنه 88 با اتحاد استکبار جهانی و معاندان داخلی برای براندازی نظام شروع شد اما 9 دی آن همه برنامه‌ریزی پیچیده و دقیق را نقش بر آب کرد.

 

رئیس بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه در خصوص 9 دی باید گفتمان‌سازی اتفاقی افتد اما هنوز انجام‌ نشده است، افزود: رسانه‌ها و دستگاه‌ها نتوانسته‌اند که 9 دی را از یک رویداد به یک گفتمان تبدیل کنند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم مسؤولان و رسانه‌ها به مسئله گفتمان سازی 9 دی بیشتر بپردازند، از نقش حائز اهمیت رسانه‌ها در این میان سخن گفت و افزود: اگر رسانه‌ها بتواند به ابعاد یک رویداد بپردازند و آن رویداد را برای مردم کالبدشکافی کنند، تبدیل به گفتمان می‌شود، در غیر این صورت اتفاقی نمی‌افتد.

 

محرمی با بیان اینکه صاحبان رسانه نباید اجازه دهند حماسه 9 دی فراموش شود، در ادامه در خصوص مسائلی مطرح‌شده برای رفع حصر سران فتنه، افزود: مسائلی که برخی افراد درباره رفع حصر سران فتنه مطرح کرده‌اند، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند چراکه این افراد دنبال آزادی سران فتنه نیستند بلکه رفع حصر بهانه برای تبلیغات خود آن‌ها و گروه آن‌ها شده است.

 

وی با بیان اینکه قانون درباره سران فتنه مشخص و معین است، ادامه داد: اگر قرار بر محاکمه سران فتنه باشد، طبق قانون حکمی کمتر از اعدام نخواهند داشت اما به خاطر لطف و عطوفت نظام جمهوری اسلامی اکنون سران فتنه در حصر هستند.

 

رئیس بسیج رسانه استان همدان تأکید کرد: برخی افراد موضوع حصر سران فتنه را تریبون کرده و سعی می‌کنند از آن بهره‌برداری انتخاباتی و سیاسی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان