اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آذر 1395 - 20:35   |   کد مطلب: 22947
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از مصوبه مجلس در کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال به میزان ۱۰ درصد خبر داد.

به گزارش صبح الوند، مسعود رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: درحال حاضر حقوق بازنشستگان به ویژه در سازمان تامین اجتماعی بسیار ناچیز است، در واقع مبلغی به میزان 700 هزارتومان حقوق برای یک بازنشسته با 30 سال سابقه خدمت به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه های زندگی این افراد نیست.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران حتی با دریافت حقوق یک میلیون تومان زیرخط فقر زندگی می‌کنند، افزود: متاسفانه تحمیل هزینه های بسیار زندگی با توجه به تورم موجود در جامعه شرایط سختی را برای زندگی بازنشستگان به وجود آورده است، بنابراین همسان سازی حقوق بازنشستگان از موارد مهم مورد توجه است.

وی با بیان اینکه نمایندگان در لایحه برنامه ششم توسعه، پیشنهادی را درجهت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مصوب کردند، تصریح کرد: طبق پیشنهاد نمایندگان که خوشبختانه درکمیسیون تلفیق برنامه ششم مورد تصویب قرار گرفت کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به اندازه  حداقل حقوق کارکنان کشوری و لشگری باشد به عبارت بهتر معیار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری است.

رضایی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی باید در پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان خود صندوق بازنشستگی کشوری را معیار قرار دهد، البته طبق پیشنهاد نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مقرر شده که به حقوق کلیه بازنشستگان باید درطول برنامه پنجساله ششم به صورت پلکانی هر سال میزانی اضافه شود؛ البته این میزان نباید کمتر از 10 درصد باشد و در همین راستا در سال پایانی برنامه ششم باید تفاوت حقوق بازنشستگان و کارکنان بیشتر از 20 درصد نباشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت باید بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند، گفت: دولت نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که باید با پرداخت این بدهی در همسان سازی حقوق بازنشستگان کمک کند، حال این پرداخت بدهی ها می تواند به صورت واگذاری املاک، خوراک پتروشیمی ها و فروش نفت باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: املاکی که دولت به تامین اجتماعی برای بازپرداخت بدهی خود واگذار می کند باید مطابق با قیمت روز ارزش گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق مصوبه نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در طول برنامه همسان سازی می شود، به طوری که پایین ترین حقوق آنها باید به اندازه حداقل حقوق کارکنان کشوری و لشگری باشد و این وظیفه بر عهده تامین اجتماعی است./

پایان پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان