اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1395 - 8:35   |   کد مطلب: 22807
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:
ضرورت ترویج خلق محمدی درمقابل هجمه دشمنان اسلام
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز باید سیره نبوی در جامعه بیش از پیش در مقابل تفکر استکباری در خصوص جلوه های غضب اسلام در جامعه ترویج یابد.

به گزارش صبح الوند،حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با صبح الوند، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت با بیان اینکه یکی از صفات برجسته پیامبر (ص) رحمة اللعامین بودن ایشان است گفت: این صفت به این معنی است که رحمت پیامبر در میان همه مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان وسعت دارد.

 

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام در مقام عمل هیچگاه اجباری به قوم یهود و مسیح برای آوردن دین اسلام نداشتند افزود: حضور خود پیامبر در تاریخ مدینه نمونه عملی ایجاد وحدت و یکپارچگی می شود چراکه با ورود ایشان به مدینه جنگ های چندین ساله در میان قبیله اوس و خزرج به پایان می رسد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به برکت حضور و وجود پیامبر در مدینه افرادی که در لبه پرتگاه آتش بودند همه با هم برادر می شوند و کسانی که روزی در اثر کوچکترین بهانه به جان هم می افتادند با تربیت پیامبر وجود آنها سراسر ایثار،فداکاری و از خود گذشتگی می شود.

 

فلاحی با اشاره به یکی از اقدامات عملی پیامبر در بدو ورود به مدینه برای ایجاد وحدت، همدلی و در کنار هم بودن مسلمین اظهار کرد: در محیط مدینه در زمان پیامبر (ص)چون یهودیان نیز حضور داشتند مهمترین حرکت عملی پیامبر جاری کردن عقد اخوت در میان انصار است تا زندگی مهاجرانی که از مکه به مدینه آمده اند در این شهر تضمین و موجب شود که آنها نیز صاحب زندگی در مدینه شوند.

 

وی با بیان اینکه پس از پیامبر نیز توصیه به برادری و وحدت در بین مسلمانان از سوی ائمه اطهار (ع )نیز مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در روایتی طولانی از امام جعفر صادق (ع )آمده است که جمیع مسلمانان در نماز جماعت، تشییع جنازه و عیادت از بیماران اهل سنت شرکت کنند و باز در همین روایت آمده کسی که پشت سر یک سنی نماز بخواند مانند این است که پشت سر پیامبر (ص) نماز خوانده است.

 

محمد(ص) پیام آور مهربانی و وحدت برای شیعه و سنی

فلاحی با اشاره به این روایت حضرت صادق (ع) ادامه داد: درست است که از نظر فقهی و احکام بین شیعه و سنی تفاوت است اما تاکیدات امام صادق (ع) در این روایت برای ایجاد حفظ وحدت برادری و همدلی در بین مسلمانان است تا آنها بتوانند در جامعه اسلامی ید واحد شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام یادآور شد:  باید در این برهه از زمان احساس وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان بیشتر شود چراکه دشمن با حضور داعش در منطقه در حال طراحی جنگ 30 ساله ای در بین مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر مقام معظم رهبری این جنگ طولانی توسط استکبار جهانی در میان مسلمانان برای ایجاد تفرقه با جمع تدابیر علمای شیعه و سنی حل شد.

 

فلاحی در خصوص اجرای سیره پیغمبر در جامعه نیز تاکید کرد: امروز باید جلوه های رحمت پیامبر (ص) خیلی بیشتر و بهتر در جامعه بازگو شود و در همه عرصه ها برخورد نبی مکرم اسلام با نهاد خانواده با وجود مشغله های زیاد فراموش نشود.

 

وی با اشاره به جلوه های رحمت پیامبر ص بیان کرد: حضرت محمد (ص) به همه اقشار جامعه اعم از زنان، مردان و کودکان توجه داشت و حتی کسانی که پیامبر را مورد اذیت و آزار قرار می دادند از این جلوه های رحمت محروم نمی شدند.

 

هفته وحدت فرصتی مناسبی جهت بیان فضایل رسول اکرم(ص)

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عصر حاضر باید رفتار و خلق و خوی پیامبر در جامعه اجرا شود گفت:  بیان سیره و فضایل مغفول مانده نبی مکرم اسلام در عرصه های مختلف در جامعه کنونی که مردم نگاه روشنی در این خصوص ندارند بسیار ضروری است  و فرا رسیدن هفته وحدت می تواند فرصتی برای بازگویی این فضایل در جامعه اسلامی باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عصر حاضر چون جلوه های غضب اسلام را دشمن مطرح می کند باید در مقابل این تفکر استکباری سیره نبوی در جامعه بیش از پیش ترویج یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان