اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1395 - 12:54   |   کد مطلب: 22749
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انجام هفت هزار و 240 عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعم از برخورد با خرده فروشات و باندها اجرا شده است.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ هادی قزوینه ای روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص رواج و افزایش گیاه خطرناک گل اظهار کرد: گیاه خطرناک و مخدر گل با نام های مختلفی  از جمله علف، ماری جوانا و شاهدانه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تفاوت شاهدانه با گل که این روزها بین جوانان شایع شده است، در این است که در گیاه گل تغییرات ژنتیکی به وجود آورده اند و بر خلاف تک جنسیتی بودن شاهدانه ، گل دو جنسیتی شده و کشت و بهره برداری می شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه دو جنسیتی بودن گل قدرت توهم زایی آن را تا 7 برابر شاهدانه رسانده است تصریح کرد: این گیاه خطرناک سیستم عملکرد مغز را در درازمدت مختل کرده و عوارضی نظیر تپش قلب، وحشت زدگی، اضطراب، توهم عصرگاهی و اعتیاد را به دنبال دارد.

این مقام انتظامی بیان کرد: قاچاقچیان این گیاه به جوانان القا می کنند که مصرف آن اعتیاد ندارد، اما علی رغم این تبلیغات سوء، این گیاه به شدت اعتیاد آور و توهم زا بوده و به مراتب قدرت تخریب و توهم زایی بیشتری نسبت به برخی از مخدرها دارد.

وی با اشاره به دستگیری عاملان توزیع گل در همدان عنوان کرد: ما به دنبال آگاه سازی جوانان و نوجوانان با اولویت حامعه دانشگاهی و دبیرستاتی هستیم، چراکه مهمترین رویکرد در مقابله با این ماده مخدر، آگاه سازی جوانان و.نوجوانان است.

جهش در حوزه مبارزه با مواد مخدر  
سرهنگ قزوینه ای در بخش دیگری از سخنان به میزان کشفیات در حوزه مواد مخدر پرداخت و گفت: حرکتی که در این حوزه در پیش گرفته ایم در چند سال اخیر یک روند جهشی داشته است، به طوری که در سال 91، مجموع کشفیات ما یک تن و 90 کیلوگرم بوده ولی با تاکید فرمانده انتظامی استان و تعاملاتی که انجام داده ایم در سال 92، کشفیات ما به یک تن و 650 کیلوگرم رسید.

وی افزود: مجموع کشفیات ما در سال 93 و 94 نیز در هرسال چهار تن و 600 کیلوگرم بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه مجموع کشفیات ما با احتساب پیش سازها  از ابتدای سال جاری تا 15 آذر، 4947 کیلو بوده است گفت: میزان کشفیات ما بدون احتساب پیش سازها 3840 کیلوگرم بوده که نشان از رشد 21 درصدی کشف در این حوزه دارد.

قزوینه ای با اشاره به کشف 2،880 کیلوگرم تریاک از ابتدای سال تاکنون، تبیین کرد: بیشترین کشفیات ما ماده مخدر تریاک بوده است.

 وی با اشاره به انهدام 59 باند تهیه و توزیع مواد مخدر تشریح کرد: 7773 نفر هم دستگیری صورت گرفته  که رشدی 21 درصدی در این موضوع داشته ایم.

 

جمع آوری 147 هزار و 292 قرص غیر مجاز
سرهنگ قزوینه از جمع آوری 147 هزار و 292 قرص غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: 302 درصد در کشف قرص های غیرمجاز رشد داشته ایم.
وی گفت: در راستای ارتقای امنیت احتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده برنامه ریزی هدفمندی را داشتیم به طوریکه 457 مورد طرح پاکسازی را در استان انجام داده ایم و طی آن هزار و 353 نفر معتاد را جمع آوری کردیم که پس از طی پروسه قانونی به قانون موضوع 15 و 16 هدایت شدند که تحت درمان قرار بگیرند.

 

انجام هفت هزار و 240 عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر
قزوینه از انجام هفت هزار و 240 عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعم از برخورد با خرده فروشات و باندها اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی استان به علت اینکه حداتصال استان های مرکزی به غربی است، حائز اهمیت است، تصریح کرد: بنابراین نمیتوانیم نسبت به مسیرها بی تفاوت باشیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 301 طرح کنترل محور مواصلاتی انجام داده ایم همچنین محورهای اصلی و فرعی را مشخص و کنترل می کنیم.

قزوینه ای از انجام 35 عملیات مشترک فرا استانی یاد کرد و گفت: رویکرد ما در اینگونه عملیات پیش دستانه است همچنین 23 درصد از کشفیات ما در راستای عملیات فرا استانی به دست آمده است.

وی گفت: در روز گذشته محموله 50 کیلویی تریاک کشف شده که حاصل از همکاری ما و لرستان بوده است.

قزوینه ای با اشاره به اینکه  61 معتاد متجاهر جمع اوری شده است که  41 نفر از آن ها را برای پروسه درمان تحویل داده ایم و همچنین 35 عملیات مشترک فرا استانی داشته ایم  گفت: رویکرد ما در اینگونه عملیات پیش دستانه است و همچنین 23 درصد از کشفیات ما در راستای عملیات فرا استانی به دست آمده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان