اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1395 - 10:11   |   کد مطلب: 22747
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کود ک و نوجوان در همدان با پیاو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با شعار "نمایش مهر بر صحنه کودکی" فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش صبح الوند، فاضل عبادی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با خواندن پیام وزیر که بخشی از این متن به این شکل است زنگ شروع به کار بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را به صدا درآورد.

 

تلاش برای سعادت و نیک بختی کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین مسئولیت های ما در قبال فرزندان این مرز و بوم است و زبان هنر از موثرترین و گویا ترین روش ها برای رشد آنان و ساختن آینده کشور عزیزمان محسوب می شود؛ به ویژه در روزگار حاضر که گسترش فناوری های ارتباطی، موجب تغییرات عمده ای در ارزش های حاکم بر جوامع شده و هویت های فرهنگی را با مخاطراتی مواجه نموده است.

 

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "نمایش مهر بر صحنه کودکی" بر آن است تا در فضایی صمیمی و سرشار از مهر و دوستی ، صحنه هایی تاثیرگذار و شایسته در عرصه هنرهای نمایشی بیافریند؛ رویدادی که انتظار می رود شور و شعفی مثال زدنی در سالن های نمایش برپا کرده و فرزندان این سرزمین را به سوی هویت و اصالت خویش فراخواند.

 

پیام وزیر قرائت می شود و بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "نمایش مهر بر صحنه کودکی" فعالیت خود را آغاز می کند.

 

تئاتر کودک و نوجوان تضمین کننده آینده کودکان است

سپس مدیرکل هنرهای نمایشی ، مهدی شفیعی بر روی سن حاضر می شود  و با بیان اینکه در این جشنواره میزبان گروه های حرفهای ایرانی و 10 گروه های نمایشی از کشورهای خارجی و مدیران عالی کمپانی های شناخته شده هستیم گفت: امسال شاهد تقسیم بندی تخصصی در جشنواره هستیم و بخش های کودک، خردسال و نوجوانان از هم جدا شدهاست و این حاکی از یک نگاه تخصصی است  و این نگاه به طور تخصصی پاسخگوی مخاطب است که این امیدوار کننده است.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی با قدردانی از مسئولان همدانی دخیل در برگزاری در جشنواره گفت: این گروه ناشی از ستاد مدیریتی است که در این سالها در جشنواره وجود داشته و همچنین تشکیلات قوی برگزار کننده در استان است.

 

وی با بیان اینکه تئاتر کودک ونوجوان در نقش مهمی در تضمین آینده کودکان دارد گفت:نمایش برای گروه کودک و نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است اگر ما به آینده جامعه علاقه داشته باشیم و به نوعی به دنبال تضمین اینده موفق باشیم قطعاباید تئاتر کودک ونوجوان را جدی بگیریم.

 

جشنواره تئاتر سرمایه اصلی مخاطب همدانی است

شفیعی تاکید کرد: اگر برای ما اهمیت دارد که مصرف آب را اصلاح کنیم و اگر آلودگی هوا و نوع زیست مردم شیوه زندگی ملی و ایرانی و اسلامی مدنظر ما است قطعا باید تئاتر کودک و نوجوان را جدی بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه  بهترین شیوه آموزشی و تربیتی در تئاتر است افزود:خیلی از شیوه های نمایش های ایرانی و آموزش آن سبب بالارفتن اعتماد به نفس کودکان می شود و نقش آفرینی موثرش در جامعه در اینده می باشد.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی جشنواره تئاتر کودک و نوحوان سرمایه اصلی یک مخاطب همدانی دانست و گفت: در برگزاری جشنواره تئاتر همدان شاهد حضور برجسته و پربار شما مردم عزیز همدان هستیم و این مسئولیت مدیران استانی و ملی را دربرگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره سنگین تر می کند.

 

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان  از ٢١ تا ٢٧ آذرماه در شهر هگمتانه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان