اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آذر 1395 - 23:45   |   کد مطلب: 22657
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه این تیم در نیم فصل سه بازیکن جذب می‌کند، گفت: پدرانه و رفاقتی با سروش رفیعی صحبت کردم و به او گفتم به صلاح است که در تراکتورسازی بماند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فوتبال ایران، امیر قلعه نویی درباره دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی با استقلال تهران و تقابلش با تیم سابق خود، گفت: بنده نه افتخاری برای باشگاه استقلال به دست آورده ام و نه پیشکسوت باشگاهم! بنده عضو کوچکی از خانواده بزرگ استقلال هستم. قبل از بازی هم وظیفه خودم می دانستم خدمت بهتاش فریبا و نصرالله عبداللهی بروم که این کار اخلاقی و معرفتی را انجام بدهم؛ البته این کاری نیست و من جاهای دیگر هم آنرا انجام می دهم! علیرضا منصوریان هم محبت کرد و نشان داد کوچکتری و بزرگتری را می داند و از او ممنونم.

وی تاکید کرد: بازی بسیار خوبی بود. تماشاگران از دیدن آن لذت بردند. کمترین لیاقت ما برد بود. شایستگی برد داشتیم چون خوب بازی کردیم. در فوتبال برد و باخت زیاد است ولی چیزی که می ماند کارهای خوب و بد است نه نتیجه. 

سرمربی تراکتورسازی یادآور شد: الان قهرمانی پرتغال در اروپا در ذهن هیچکس نیست! ولی کاری که بازیکنان تراکتورسازی کردند و کاپیتانی را به محمدرضا اخباری دادند، سالیان سال می ماند. اگر فوتبال ما می خواهد رو به جلو برود باید دنبال این کارها برویم!

سرمربی تراکتور در خصوص برد مقابل استقلال گفت: خط هافبک استقلال را پِرِس کردیم و توانستیم موفق باشیم. یک کار ساده انجام دادیم و مهدی کیانی را جلوی یک مهاجم حریف گذاشتیم. برای همین استقلال به بازی مستقیم روی آورد. فکر می کنم استقلال به جز صحنه گل اول که آن هم اشتباه خودمان بود، موقعیت آنچنانی نداشت.

وی افزود: باید به این بازیکنان افتخار کرد. ما در شرایطی گل خوردیم که حاکم بازی بودیم. نیمه اول هم دو موقعیت «تک به تک» را گل نکردیم ولی بازیکنان ما از نظر فنی و معرفتی و اخلاقی نشان دادند چه بازیکنان بزرگی هستند.

سرمربی تراکتور با اشاره به تماشاگران این تیم تصریح کرد: باید از «پرشورها» هم تشکر کنم. پرشورها دارند پرشورتر می شوند! امیدوارم ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هم زودتر آماده شود تا بتوانیم از حمایت تماشاگران برخوردار شویم.

قلعه نویی ادامه داد: ما اگر بتوانیم در یک زمین مثل ورزشگاه آزادی بازی کنیم، می توانیم قدرت تاکتیکی خودمان را تحمیل کنیم. تیم ما لیاقت داشتن یک زمین مثل ورزشگاه آزادی را دارد. اگر یک زمین مثل آزادی داشته باشیم خیالم راحت می شود.

وی در خصوص شعارهای عجیب تماشاگران تراکتورسازی در بازی با استقلال، تاکید کرد: این مسئله همه جا هست ولی پرشورها باید توجه داشته باشند!

سرمربی تراکتورسازی درباره تغییرات احتمالی تیمش در نیم فصل، یادآور شد: باید از مجموعه باشگاه تشکر کنم. ما یقینا لیست خروجی نداریم مگر اینکه بازیکنی خودش بخواهد جدا شود که باید صلاح او را در نظر بگیریم ولی حتما دو، سه ورودی داریم. باید نقاط ضعفمان را برطرف کنیم. با آماده شدن مهدی شریفی و علی رمضانی و بازی های خوب شهرام گودرزی خیلی از دغدغه ها ما برطرف شد. شاید قبل از این فکر می کردیم پنج، شش ورودی داشته باشیم ولی الان سه بازیکن جذب خواهیم کرد.

قلعه نویی درباره وضعیت سروش رفیعی هم گفت: من سروش را دوست دارم. اولویت اول تا سوم ما حفظ این بازیکن است. تا ببینیم چه پیش می آید. من یکبار به صورت اتفاقی صبح که برای ورزش به یک سالن بدنسازی رفته بودم، رفیعی را دیدم. سروش مثل هوتن (پسر قلعه نویی) است. رفاقتی با او صحبت کردم و گفتم اگر این کار را بکنی (در تراکتورسازی بمانی) به نفع تو است. به سروش گفتم بعد از ۳۶ سال حضور در ورزش تجربه ام می گوید اگر این کار را بکنی بهتر است.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه به مشکلات فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: ما حداقل ۲۰ زمین چمن همانند ورزشگاه آزادی نیاز داریم. فوتبالیست های ما تکنیکی هستند و باید در زمین هایی بازی کنند که بتوانند تکنیک و کارهای گروهی خود را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه از ورزشگاه تختی گلایه دارند و شما دیدید که فراز کمالوند (سرمربی گسترش فولاد) نیز از ورزشگاه تختی گله داشت. نداشتن زمین خوب در ایران یکی از معضلات فوتبال ما شده است. من قبل از هر بازی یکی از دوستانم را به آن شهر می فرستم تا زمین را ارزیابی کند.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه تاکید کرد: ما برای دیدار برابر نفت و گاز گچساران از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور نماینده خود را به گچساران فرستادیم تا وضعیت زمین چمن آنجا را ارزیابی کند.

وی تاکید کرد: حدود ۴۰ سال پیش ما لیگ تخت جمشید را داشتیم که الگو گرفته از بوندس لیگا بود و از کیفیت بالایی برخوردار بود و فوتبالیست های خوبی از لیگ تخت جمشید به تیم ملی رسیدند.

قلعه نویی همچنین به مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: امیدوارم جناب سلطانی فر که به کامپیوتر ورزش معروف است و علاقه خاصی هم به ورزش دارد بتواند در مدت حضورش در این سمت کارهای زیرساختی را انجام بدهد؛ مشکلات ورزش ما را حل کند و قانون مدونی را برای ورزش تعریف کند. ما باید تابع قانون باشیم همانطور که با دیدن چراغ قرمز توقف می کنیم و با چراغ سبز حرکت می کنیم.

سرمربی تراکتورسازی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش ما نیاز به تغییرات کلی دارد و امیدوارم وزیر ورزش تا زمانی که هست و من امید دارم که او در ۴ سال آینده نیز وزیر ورزش باشد بتواند روند رو به رشدی به ورزش ما بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان