اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آذر 1395 - 18:44   |   کد مطلب: 22635
همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی گفت: افتخار می‌کنم که همسر مجاهد فی سبیل‌الله هستم که جان خود را در راه دفاع از ارزشهای اهل بیت(ع) فدا کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایثار، به گزارش ایثار، نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم شهید بسیجی مهدی قاضی‌خانی در روز ۱۶ آذر مصادف با روز دانشجو بهانه‌ای شد تا سراغ همسر این شهید برویم و از نزدیک حرف‌هایش را بشنویم. 
پای درد دل همسر شهید که می نشینی تازه متوجه می‌شوی که چقدر قضاوتت با باورهای او تفاوت دارد.
افتخار می‌کرد که همسر مجاهد فی سبیل‌الله است، زیرا که گذشتن از بچه کوچکی که هنوز فرق بابا آمد و بابا رفت را نمی‌تواند بفهمد، یا دختری سه ساله و شیرین زبانی که با حرف‌هایش دل پدر را می‌برد، خیلی سخت است و دل می‌خواهد؛ اما وقتی حرف، حرف حساب باشد در دفاع و ایثار فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستی و هیچ چیز جز لبیک به امر خدا و ولایت برایت معنا ندارد.
همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی می‌گوید: “مهدی با پیوند ازدواج همه باورم شد، آنقدر باورش کردم که تا آخر باورش در کنارش رفتم، باوری که به شهادتش انجامید، باوری که حتی با بدرقه اش به مزار تمام نشد، زیرا که نسل او ادامه دارد، فرزندان شهید باید حقیقت وجود پدر را باور کنند.”
اینگونه روال زندگی همسر تغییر کرده، اکنون با عکسهایش درد و دل می‌کند، با یادش زندگی می‌کند و این خود یادآور کلام قرآن است که شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می‌خورند.
آری، مردانی از جنس خدا که خود خواسته رفتند و دویدند تا خود را به زمره یاران و پیروان اهل‌بیت برسانند.
همسر شهید می‌گفت: قبل از رفتنش، دائم از مشکلاتی که در نبودش در آینده برای خود و بچه ها پیش خواهد آمد می‌پرسیدم و او هر بار آرامم می‌نمود و با صبوری می‌گفت: “اکنون جهاد مانند نماز واجب است، اگر به تأخیر بیافتد قضا می‌شود و  شاید دیگر امکان جبرانش نباشد”، می‌گفت: “اگر در مقابل حضرت زهرا و زینب سلام الله پاسخگو باشی نمی‌روم”، با تعجب می‌پرسیدم پاسخگوی چه؟ پاسخ می‌داد اگر حضرت پرسید برای دفاع از دینی که فرزندم با خون گلویش از آن پاسداری کرد، تو چه کردی؟ و من دیگر جوابی نداشتم…
وی ادامه داد:و مهدی رفت و تکلیفش را ادا کرد و ثابت کرد که هنوز هم حرف حسین(ع) طرفدار دارد و من ماندم و مسئولیت تربیت سه فرزند که هر کدامشان باید سربازان لایقی برای ولایت شوند، زیرا که تأکید مهدی بر گوش به فرمان رهبری بودن و پیروی تام از خط ولایت داشتن بود، چون اعتقاد داشت با این شاخص دیگر نمی‌توان گمراه شد و همواره درخواست داشت که نگذارید دشمن به افکار و عقاید شما غلبه کند.
و اینجا تاریخ تکرار می‌شود و گفته بانوی صبر، صادق میشود که من چیزی جز زیبایی ندیدم.
همسر شهید مدافع حرم در پایان ابراز کرد: اسلام باید با خون جوانان دلیر آبیاری شود تا پایدار بماند، حکومت اسلامی نیامده که برای مدتی باشد و بعد از بین برود، حکومت اسلامی باید پایدار بماند تا پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی منتقم خون شهدا برساند.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان