اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 19:01   |   کد مطلب: 22618

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کلام ما درباره تبیین انسان الگویی قرآن، تفسیر آیات مبارکه سوره انسان بود که به آخرین آیه این سوره رسیدم.

وی افزود: در مورد بخش دوم آیه آخر این سوره خداوند ضمن اینکه الگوی قرآنی را در این سوره مبارکه تحت عنوان ابرار مشخص کرده است، انسان ضد الگویی قرآن را نیز به نام عاصم و کفور مشخص فرمود.

امام‌ جمعه مشهد تصریح کرد: در این آیه به‌عنوان انسان ضد الگویی قرآنی عنوان ظالم را معرفی می‌کند.

وی تأکید کرد: چطور انسان ضد الگویی قرآنی در این آیه به‌عنوان ظالم معرفی‌ شده است، ظالم متجاوز به حقوق است، انسان ضد الگویی قرآنی که زندگی خود را بر اساس سلسله نظامات حیوانی و غیرانسانی تنظیم کرده است، چگونه ممکن است ظالم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ظالم به حقوق دیگران تجاوز می‌کند اما انسان ضد الگویی قرآنی که نظام‌مندی زندگی‌اش بر ضد قرآن و احکام الهی است به کدام جان و مالی تجاوز کرده است؟

وی تأکید کرد: دلیل اینکه ظالم را ظالم میگویند به دلیل تجاوز است، ظالمانی هستند که علاوه بر تجاوز به حقوق دیگران، به‌حق انسان بودن تجاوز می‌کنند.

علم‌الهدی تصریح کرد: انسان گناه‌کار حقوق انسان بودن را هتک کرده است و به‌عنوان ظلم به نفس تعبیر می‌شود.

امام‌جمعه مشهد با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: حضرت ولی‌عصر (عج) به‌عنوان عصاره تمام ائمه و امت پیرو امام زمان (عج) عصاره تمام امت‌های دین‌مدار پیرو دستورات الهی است.

وی تأکید کرد: در طول تاریخ هرگاه انبیا آمدند و پیروانی داشتند، در ستیز و نبرد با کفر و ظلم و ستم و شرک بودند.

علم‌الهدی افزود: جریان‌های استکباری در طول تاریخ با انبیا مبارزه کردند، علت این مبارزه هم بیدارسازی پیامبران خدا، اعتقاد به توحید و یکتایی خدا به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت هستی و بزرگ‌ترین مانع برای توسعه استکبار مستکبرین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردمی که بگویند ما باید به دنبال تأمین سعادت و معنویت با هر ظلم و تجاوزی مبارزه کنیم، مردمی که انسان را آزاد بدانند و نباید در هیچ بردگی و استثماری قرار بگیرد، بنابراین جریان استکباری با چنین جریان فکری مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه اصلاح جهانی به‌وسیله امام زمان (عج) صورت می‌گیرد، گفت: امام زمان (عج) عصاره تمام انبیا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این را باید توجه داشته باشیم که ما تقریباً به نقطه آخر رویارویی دین و بی‌دینی، ایمان و کفر، خدا و شیطان رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مسیر ایستاده‌ایم و می‌جنگیم و خوشا به حال شهدا، رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها که در این راه مجاهدت می‌کنند.

امام‌ جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه نباید کاری کنیم که جریان استکبارستیزی در جامعه و نظام ما کمرنگ شود، گفت: تمام عظمت این نظام به رنگ و رونق استکبارستیزی است، به این نیست که بگویند سیاسیون ما دست‌به‌دست دشمن امام زمان (عج) دادند و به‌وسیله این دست دادن توانستند جامعه را مدیریت کنند، این درست نیست.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ما تمام امتیاز و رونقمان به رنگ استکبارستیزی ماست.

وی تأکید کرد: جریان استکبار را دیدید، هر پرده‌ای که از رویارویی روابط بین ما و استکبار برداشته می‌شود، خاصیت درندگی و نکبت باطنی آمریکا بیشتر برای ما روشن می‌شود، نمونه آخرش سرنوشت برجام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این‌ها باکمال وقاحت سندی را که خودشان امضا کردند زیر پا گذاشتند، روزی که معاویه خلیفه شد و امام حسن (ع) متارکه جنگ کردند، عهدنامه‌ای که امضا کرده بود زیر پا گذاشت و گفت من امروز حاکمم و هر طور بخواهم حکومت می‌کنم.

وی افزود: هر مستکبر و جنایتکاری در دنیا وجود داشته باشد این‌گونه عمل می‌کند.

علم‌الهدی ادامه داد: کسانی که آمریکا را بزک می‌کردند و می‌گفتند دشمنی آمریکا تغییر کرده و این مسئله را تبلیغ می‌کردند آخرش چه شد، مقام معظم رهبری از اول گفتند وضعیت همین است.

وی با بیان اینکه امروز که قضیه به اینجا رسیده است می‌خواهند پای رهبری را وسط بکشند که با نظر رهبری کار به اینجا رسیده است، گفت: اما اصلاً چنین نبود، فرمایشات رهبری کاملاً روشن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: عده‌ای به حضرت علی (ع) اعتراض کردند و گفتند به مالک بگو دست از جنگ بردارد وگرنه تو را می‌کشیم، علی (ع) برای اینکه اختلاف در مسلمانان پیش نیاید پذیرفت و بعد موضوع حکمیت را پیش آوردند و امیرالمؤمنین (ع) را به حکمیت مجبور کردند و بعد که روشن شد جریان معاویه، جریان حیله و تذویر است، همان افراد به حضرت علی (ع) گفتند از حکمیت با معاویه توبه کن!

وی تأکید کرد: مثل همان مظلومیت امروز برای مقام معظم رهبری دارد پیش می‌آید.

امام‌جمعه مشهد افزود: رهبری از ابتدا فرمودند مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد و نتیجه آن شیطنت و ناجوانمردی آمریکا است.

وی ادامه داد: دولتی بر سرکار آمده که معتقد است که آب خوردن شما هم به این است که تحریم‌ها رفع شود، رهبری چه بگویند؟ فردا می‌گفتند ما می‌توانستیم مشکل را حل کنیم، رهبر نگذاشت، دقیقاً مثل جریانی که برای امام علی (ع) اتفاق افتاد.

وی با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی گفت: رهبری فرمودند آقایان گفتند آن خط قرمزهایی که تعیین کردید نتوانستیم رعایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در موضوع برجام در آخر هم بگویند این موضوع با نظر رهبری بوده، همان مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) به سراغ رهبر ما آمده است.

علم‌الهدی در واکنش به شعار «مرگ بر آمریکا» ی نماز گذاران تأکید کرد: بر آمریکا مرگ قطعی است اما سرنوشت ما باکسانی که این‌گونه با رهبری برخورد کنند چیست؟

وی ادامه داد: ما در بستر سیاسی سیره معصومیت تربیت شدیم و نباید بگذاریم مظلومیت‌هایی که برای ائمه ما به وجود آمد تکرار شود و همان وضع به وجود بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یک کاری می‌خواستید بکنید، رهبری هم اجازه دادند به این دلیل که مردم به شما رأی دادند و شما می‌خواستند این‌طور کشور را اداره کنید، کسی هم نمی‌گوید شما خائن هستند اما رهبری از ابتدا هم فرمودند که این جریان به نتیجه نخواهد رسید.

وی تأکید کرد: این درست نیست که همه‌چیز را گردن رهبری بیندازیم و نسل بعدی بگویند این‌ همه کار کردیم بی‌نتیجه بود چون رهبر این کار را کرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در فتنه 88 هم همین ناجوانمردی در حق رهبری شد، عده‌ای گفتند در انتخابات تقلب شده است؛ رقیب شما چه کسی بود، چه کسی انتخابات را برگزار کرد، به آن‌ها کاری نداشتند، اردوکشی کردند و به رهبری اهانت کردند.

علم‌الهدی در پایان گفت: داشتن بصیرت برای ما لازم است، اگر خدای‌نکرده ما بصیرت نداشتیم، امروز هم ولی امر ما به همان مظلومیتی دچار می‌شود که جدشان دچار شد.

وی ادامه داد: تنها چیزی که باعث می‌شود آن مظلومیت پیش نیاید بصیرت شما، جریان شناسی، خط‌شناسی و پیگیری مسائل و مطالب از سوی مردم است.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان