اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 13:48   |   کد مطلب: 22586
در حالیکه تحولات میدانی در حلب از پیشروی‌های روز افزون ارتش سوریه و همپیمانانش حکایت دارد و شرایط نشان می‌دهد که این شهر طی چند روز یا چند هفته آینده از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد، غرب پایان عملیات را خواستار شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از جام نیـوز، روزنامه الحیات نوشت: «خبرهایی که این روزها پشت پرده است، از توافق ضدایرانی حکایت دارند که بناست میان روسیه و ترامپ درباره سوریه صورت گیرد.»
الحیات در ادامه مدعی شد: «به دور از بیانیه های سیاسی و جار زدن رسانه ها، پایتخت های اروپایی از وجود یک سری اقدامات و شرطبندی های سیاسی در خصوص توافق میان آمریکا و روسیه خبر می دهند که بناست به ضرر ایران تمام شود.»
این روزنامه در ادامه ادعا کرد: «خبرهای فاش شده حاکی از شراکت سیاسی پوتین و ترامپ درباره پرونده سوریه است که نفوذ تهران در این کشور را تضعیف خواهد کرد.»
خاطر نشان می شود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه این کشور و سرگئی لاوروف همتای روس وی توافق کردند به گفتگو درباره آتش‌بس در حلب و نیز خروج غیرنظامیان از این شهر ادامه دهند.
کری بعد از یک ساعت گفتگو با لاوروف در یکی از هتل‌های هامبورگ، گفت: با صراحت درباره اوضاع دشوار و وحشتناک حلب گفت‌وگو و درباره برخی ایده‌ها تبادل نظر کردیم. ما مصمم هستیم دیدار مجددی داشته باشیم تا ببینیم به کجا می‌رسیم.
دیدار بین لاوروف و کری در حاشیه نشست سالانه سازمان امنیت و همکاری در اروپا، انجام شد. سرگئی لاوروف نیز در پاسخ به سؤالی درباره موافقت مسکو با توقف درگیری‌ها در حلب، گفت: با پیشنهاد طرف آمریکایی، که در دوم دسامبر مطرح شد، موافق بودم و حمایت خودم را از آن اعلام کردم.
اشاره لاوروف به دیدار روز جمعه در رُم است که در آن این دو وزیر با طرح تخلیه غیرنظامیان و عناصر مسلح از شرق حلب و آتش‌بس جدید موافقت کردند.
قرار بود نشست‌های کارشناسی روسیه و آمریکا، روز گذشته در ژنو برگزار شود ولی واشنگتن این نشست را لغو کرد.
در حالیکه تحولات میدانی در حلب از پیشروی‌های روز افزون ارتش سوریه و همپیمانانش حکایت دارد و شرایط نشان می‌دهد که این شهر طی چند روز یا چند هفته آینده از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد، غرب پایان عملیات را خواستار شده است.
براین اساس، روز چهارشنبه آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، کانادا و ایتالیا طی یک بیانیه از سازمان ملل خواسته‌اند برای برقراری هرچه زودتر آتش‌بس در حلب اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان