اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 22:17   |   کد مطلب: 22380
رییس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: 47 شرکت دانش بنیان در مدت فعالیت دولت یازدهم در استان همدان راه اندازی شده است

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، مجید کزازی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: رسالت پارک علم و فن آوری حمایت از ایده های کاربردی است که می توان با تبدیل این ایده ها به ثروت، بسیاری از نیازهای جامعه را رفع کرد.
وی با بیان اینکه ایده هایی که بتوانند تولید نوآوری و کالا داشته باشند می توانند بازار کسب و کار را رونق دهند اظهار کرد: در همدان ایجاد شرکت های دانش بنیان از اواسط سال 93 آغاز شد اما در این مدت زمان کوتاه تعداد این شرکت ها به 42 مورد رسیده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون 114 واحد فن آور از سطح ایده تا موسسه و شرکت هایی با تولید انبوه در همدان فعال هستند.
کزازی با بیان اینکه تاکنون پنج مرکز رشد و فن آوری در استان همدان راه اندازی شده است اضافه کرد: براساس سند راهبردی پنج ساله تعداد مراکز رشد و فن آوری این استان تا پایان برنامه باید به 10 مرکز، تعداد شرکت های دانش بنیان به 200 شرکت و واحدهای فن آور به بیش از 200 واحد افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به حمایت های پارک از شرکت های دانش بنیان افزود: سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان پرداخت شده است.
کزازی عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فن آوری استان و شرکت های دانش بنیان مستقل در سال گذشته، 840 میلیارد ریال از تولیدهای خود را به فروش رساندند.
پارک علم و فن آوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت ها و موسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان