اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آذر 1395 - 20:14   |   کد مطلب: 22340
در حال حاضر شاهد رویشی نو در حوزه صنایع دستی هستیم و در هفته آینده همایشی با حضور دانش‌آموختگان این حوزه برگزار می‌شود تا نحوه اشتغال‌زایی در این زمینه را آموزش دهیم و کارگاه‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است | باید تلاش کنیم سفال لالجین را نیز با رویکرد دانش‌بنیان درخور عنوان جهانی بودن کنیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از همدان پرس،

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری با اشاره به اهمیت نشان جغرافیایی در حوزه میراث فرهنگی گفت: ۱۰ رده نشان جغرافیایی به ۱۰ سازمان مردم نهاد اعطا شده است.

بهمن نامورمطلق در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان همدان با بیان اینکه در تعامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد رویکردهای خوبی هستیم، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته چرا که هدف ما پیشروی به سوی صنایع دستی دانش‌بنیان است.

وی با ابراز امیدواری از استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهر لالجین عنوان کرد: باید تلاش کنیم سفال لالجین را نیز با رویکرد دانش‌بنیان درخور عنوان جهانی بودن کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری با تأکید بر لزوم تقویت حضور جوانان در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد رویشی نو در حوزه صنایع دستی هستیم و در هفته آینده همایشی با حضور دانش‌آموختگان این حوزه برگزار می‌شود تا نحوه اشتغال‌زایی در این زمینه را آموزش دهیم و کارگاه‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شرایط در اختیار گرفتن فضای شرکت تصفیه برای تقویت حوزه دانش‌محوری در شهر جهانی لالجین فراهم آمده و کمک‌هایی نیز از مرکز شده تا حوزه سفال لالجین تقویت شود.

نامورمطلق با اشاره به گلایه یکی از نمایندگان سمن‌ها به نبود فضا برای ایجاد کارگاه‌های جدید در لالجین گفت: این موضوع با مسئولان ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته می‌شود و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تلاش می‌کنیم هر شهرستانی مانند لالجین دارای یک برند بین‌المللی باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به همایش هفته آینده این سازمان در تهران بیان کرد: در این همایش از یکی از تولیدکنندگان مرواربافی به عنوان تولیدکننده برتر تجلیل خواهد شد.

نامورمطلق گفت: بضاعت و نیاز در حوزه افزایش سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد که امیدواریم به زودی این افزایش کمّی در تعداد سمن‌های این حوزه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: 10 رده نشان جغرافیایی به 10 سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان