اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1395 - 21:42   |   کد مطلب: 22299
حسین امیری خامکانی با بیان اینکه بالاخره اعضای اوپک و حتی کشورهای غیر عضو هم متوجه ضررها و بی برنامگی های ناشی از افزایش تولید نفت عربستان شده اند، گفت: در جلسه قبلی در الجزایر با توجه به همگرایی های ایجاد شده بین اعضاء اوپک پیش بینی می شد که ایران سهمیه و درصد تولید خود را بالاببرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از رودآور،  ساعاتی پیش خبری مبنی بر اینکه " سهم تولید نفت ایران ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار بشکه در روز شد" منتشر شد که در حقیقت  نتیجه نشست امروز اوپک بود.

از این رو «حسین امیری خامکانی» نایب رییس اول کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در نشست امروز یک توافق کلی شده که در نهایت در حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه کل سهم اوپک را کاهش بدهند که توافق خوبی بوده و برگرفته از نشست الجزایر است.

وی اظهار کرد: در جلسه قبلی در الجزایر با توجه به همگرایی های ایجاد شده بین اعضاء اوپک پیش بینی می شد که ایران سهمیه و درصد تولید خود را از اوپک بگیرد و تولیدش را بالاببرد.

نایب رییس اول کمیسیون انرژی مجلس افزود: حتی کشورهایی که عضو اوپک هم نیستند متوجه شده بودند که با بی برنامگی ها برخی کشورها که تولید نفتشان را بالا می برند ضرر کرده و قیمت ها روز به روز کاهش پیدا می کند.

امیری خامکانی تصریح کرد: سازمان اوپک کارایی خود را از دست داده بود، اما خوشبختانه در جلسه الجزایر توافقاتی انجام گرفت تا بالاخره در نشست امروز سقف تولید را در حدود 32 میلیون و 500 هزار بشکه نگه دارند که این موضوع بی تردید آثار مثبتی همچون افزایش قیمت نفت را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه چه قبل از تحریم ها و چه بعد از آن، اوپک کارایی لازم را نداشت و اعضایی مثل عربستان تولیدشان را افزایش دادند و سقف تولید قبلی را شکستند.

نایب رییس اول کمیسیون انرژی مجلس افزود: در مجموع سقف تولیدی وجود نداشت که شکسته شود و جلسه ای هم تشکیل نمی شد و بارها ما تأکید کردیم که نزدیک است اوپک  فلسفه وجودی خودش را از دست بدهد، اما با تلاش هایی که صورت گرفت در نهایت در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی جلسه ای تشکیل شد که نگاه ها به سمت ایران آمد و خوشبختانه در آن نشست اعضاء پذیرفتند که باید چاره ای بیاندیشند و اوپک نشست های خود را برگزار کند.

امیری خامکانی گفت: در آن نشست تصمیم گرفته شد که تا پایان نوامبر که 10 آذر ماه جاری است یعنی امروز کارگروه هایی به صورت کارشناسانه وارد میدان شود و نتیجه آن تصمیم امروز اوپک مبنی بر دادن درصدی مناسب برای تولید نفت ایران بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان