اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 18:39   |   کد مطلب: 22266
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، حمیدرضا نوروزی افزود: بازسازی کامل بارگاه امامزاده زید(ع) تویسرکان در مجموع به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون چهار میلیارد و 300 میلیون برای آن هزینه شده و از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی بیان کرد: سامان دهی بارگاه امامزاده ناصر(ع) نیز در مجموع نیازمند چهار میلیارد ریال اعتبار است که تا کنون یک میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه برای ساخت حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) منطقه سرابی تا کنون اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک های مردمی هزینه شده است اضافه کرد: همچنین برای ترمیم و تعمیر امامزاده اسماعیل(ع) منطقه زرهان و امامزاده قاسم(ع) روستای تیمیجان به ترتیب 150 و 300 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
وی اظهار کرد: یک خیر نیک اندیش هزینه مورد نیاز برای ساماندهی بقعه امامزاده سلطان صفی الدین به میزان سه میلیارد ریال را تقبل کرده و امامزاده محمد روستای شان آباد نیز برای اجرای مراحل محوطه سازی، سنگ کف و بدنه، گلدسته و آینه کاری به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
نوروزی خاطر نشان کرد: عمده اعتبارات هزینه شده برای ساماندهی بقاع متبرکه از سوی مردم تامین شده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 80 سند دفترچه ای موقوفه ها در شهرستان تویسرکان به سند تک برگی تبدیل شده اند و 11 موقوفه فاقد سند نیز از سند برخوردار شدند.
نوروزی با اشاره به اینکه عمده نیات واقفان در شهرستان تویسرکان مربوط به روضه خوانی، تعزیه خوانی، کمک به طلاب علوم دینی، اطعام فقرا و نیازمندان و کمک به دانش آموزان بی بضاعت است ادامه داد: در سال جاری 100 بسته لوازم التحریر به ارزش 150 میلیون ریال به دانش آموزان بی بضاعت اهدا شد و 70 میلیون ریال نیز از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون به اطعام فقرا اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری 400 میلیون ریال به مراسم روضه خوانی و تعزیه خوانی و 300 میلیون ریال به اعزام نیازمندان به سفر زیارتی مشهد اختصاص یافته و 160 میلیون ریال نیز صرف مساعدت های عمرانی در برخی مساجد شهرستان و 200 میلیون ریال صرف بازسازی حمام وقفی و تاریخی محله جولاستان شده است.
نوروزی گفت: سهمیه شهرستان تویسرکان در تکمیل طرح حافظان قرآن کریم یک هزار و 200 نفر بوده که تکمیل شده و از این حیث مقام اول استان همدان را دارا هستیم.
وی به برنامه های ویژه هفته وقف در شهرستان تویسرکان اشاره و اضافه کرد: برگزاری همایش وقف و حوزه علمیه، همایش یاوران وقف با حضور خادمان، ذاکران و پیرغلامان اهل بیت(ع)، بازدید از بقاع متبرکه، نشست تخصصی با مربیان ، حافظان و نخبگان قرآن کریم، همایش وقف و خانواده، برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه، عرضه محصولات فرهنگی، پاسخ گویی به سوالات شرعی و توزیع 100 بسته کالا در میان خانواده های نیازمند از مهمترین عناوین این برنامه ها است.
شهرستان تویسرکان در مجموع از 102 واقف در حوزه های مختلف برخوردار است.
تویسرکان در 90 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام /*

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان