اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 18:11   |   کد مطلب: 22262
معاون خدمات شهری شهرداری همدان تأکید کرد
ضرورت ایجاد مجتمع اردوگاهی در شهرهای 200 تا 500 هزار نفر
معاون خدمات شهری شهرداری همدان بر ضرورت ایجاد یک مجتمع اردوگاهی در شهرهای 200 تا 500 هزار نفر جمعیت تأکید کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، مجید درویشی ظهر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی مشکلات کارتن خواب‌ها اظهار کرد: بحث وجود گرمخانه در همدان یکسالی هست که در سطح استان مطرح شده و تصمیمات زیادی در این خصوص گرفته شده است.

وی با اشاره به برودت و کاهش دمای هوا در چند شب گذشته در همدان افزود: با توجه به سرمای اخیر شرایط جوی برای گذراندن شب برای این افراد در سطح شهر سخت شد که با هماهنگی و ورود شهرداری مکانی در پشت آتش‌نشانی در میدان باباطاهر برای این افراد به نام گرمخانه آماده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص آن چیزی که قانون در این مورد تنظیم کرده است، گفت: وجود یک مجتمع اردوگاهی در شهرهای 200 تا 500 هزار نفر جمعیت لازم است زیرا در این مجتمع‌ها شناسایی افراد، وضعیت گروه‌بندی اینکه آنها بی‌سرپرست، در راه مانده، متکدی و... هستند، در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مجتمع اردوگاهی باید موضوع کارتن خواب‌ها به عنوان زیر مجموعه دیده شود، بیان کرد: شهرداری در این قانون وظیفه دارد نسبت به شناسایی و معرفی افراد کارتن خواب که 95 درصد از آنها معتاد هستند، به این مجتمع‌ها اقدام کند.

درویشی با بیان اینکه ساماندهی کارتن خواب‌ها از سال 87 به عنوان قانون مصوب شده ولی عملا کاری انجام نشده است، افزود: وضعیتی که اکنون در گرمخانه همدان به وجود آمده اینکه افراد در سرما بلاتکلیف هستند و به دلیل توزیع غذای گرم، هر شب به تعداد این افراد اضافه می‌شود که باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: یکی از مصداق‌ بزه‌های اجتماعی و تکدی‌گری، کارتن خواب‌ها هستند که مسوولیت هر ارگانی در قانون به خوبی مشخص شده است که باید به نحو احسن به آن عمل شود.

علی اکبر نظری با بیان اینکه مسوولان ارشد استان باید قبل از هر بحران به دنبال پیشگیری در این زمینه باشند، افزود: فرمانداری همدان باید به عنوان متولی این امر محوریت قضیه را در نظر بگیرد در حالی که این جلسه قرار بود با حضور فرماندار همدان تشکیل شود.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان