اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1395 - 14:22   |   کد مطلب: 22261
اعضای ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آیت الله نجفی همدانی(ره) با نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه همدان دیدار کردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی موسسه شهید مدنی(ره) همدان، آیت ا... موسوی اصفهانی" در این دیدار ضمن تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ایام شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری مراسم بزرگداشت علمای دین را بسیار سازنده و اثرگذار خواند و گفت: با توجه به معنای آیه 21 سوره احزاب: « لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللّهَ کَثِیراً »، کسی که در مسئله توحید موحد است و به خداوند ایمان دارد و معاد را پذیرفته و قلبش با ذکر خدا مانوس است، اسوه و سرمشق زندگی این شخص قطعا حضرت رسول گرامی اسلام(ص) است.
وی افزود: به ما دستور داده شده که از ائمه اطهار(ع) پیروی کنیم و در زمیان غیبت هم امر شده ایم به پیروی از علمای ربانی که در زمان غیبت اسوه و الگوی دینی ما هستند.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر اسوه و الگوی دینی برای هدایت مردم لازم نبود، خداوند متعال امامان را برای هدایت و راهنمایی مردم نمی فرستادند و همین قرآن کریم کافی بود، در صورتیکه اینگونه نیست و کتاب الهی به تنهایی برای هدایت انسان ها کافی نیست.
آیت ا... موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: امامان معصوم(ع) قرآن ناطق هستند و عمل، اخلاق و رفتار و سلوک آنها آینه تمام نمای اسلام است و در کنار قرآن کریم وسیله هدایت و راهنمایی جامعه هستند.
مدیر حوزه های علمیه استان همدان با تاکید بر معرفی و شناساندن علمای ربانی در زمان غیبت امام معصوم(ع) تصریح کرد: عالمان دینی بهترین اسوه و نمونه عملی برای مردم هستند، بطوریکه حضرت امام خمینی(ره) از نظر جامعیت در بسیاری از زمینه ها در حد اعلا بودند که توانستند همه ابعاد عملی اسلام ناب را در وجود خود پیاده کنند و به راستی یک مرجع و  اسوه بودند، بطوریکه سیره و سلوک ایشان سبب شد تا نزدیک به سی میلیون انسان در کار عظیمی ایشان را همراهی کرده و موفق شدند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.
وی با اشاره به وجود مقام معظم رهبری گفت: قطعا حضور و سخنان هدایت گرانه ایشان برای ایران اسلامی امداد الهی است و ایشان تحت نظر و حمایت حضرت ولی عصر(عج) بوده و هدایت گر و راهنمای مردم هستند.
آیت ا... موسوی اصفهانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت آیت ا... نجفی همدانی(ره) افزود: بنده در یکی از معدود دیدارهایی که با ایشان داشتم، از ایشان پرسیدم که رمز موفقیت علما و روحانیون را در چه می دانید؟ ایشان اینگونه پاسخ دادند که پشتکار و فعالیت مراجع بزرگ یکی از رموز موفقیت آنهاست.
وی اضافه کرد: بنده بسیار غصه می خورم که چرا در زمان حیات این بزرگوار از وجود چنین شخصیتی به خوبی بهره مند نشده ایم و بهره کافی و وافی را از وجود ایشان نبرده ایم.
در ابتدای این دیدار، مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت ا... مدنی(ره) با اشاره به فعالیت چندین ماهه ستاد بزرگداشت سالگرد آیت ا... نجفی همدانی(ره) اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در حد وسع و توان موسسه شهید مدنی(ره) و نه در حد شخصیت والای آقانجفی(ره) مراسم بزرگداشتی را در سطح استان همدان برگزار نمائیم.
"سید محمد کاظم حجازی" افزود: آیت ا... نجفی همدانی(ره) یکی از مفسران بزرگ قرآن هستند که دو تفسیر ارزشمند «الانوار درخشان» در 18 جلد و تفسیر اصول کافی به نام «پرتوی درخشان» در 4 جلد از ایشان به یادگار مانده است. لذا شخصیت علمی ایشان بسیار جای معرفی دارد.
وی با اشاره به غفلت مسئولین امر در خصوص معرفی و شناساندن روحانیون و علمای مطرح استان در طی این سال ها گفت: آقا نجفی همدانی(ره) ارتباط بسیار خوب و صمیمی با جوانان داشتند و بسیاری از جوانان و رزمندگان شوق و رغبت بسیاری به جهت حضور در نماز ایشان داشتند و این مهم، به دلیل مانوس بودن و صمیمی بودن آیت ا... نجفی(ره) با جوانان بوده که آنها را جذب خود می کرده است.
حجازی با اشاره به سیره عملی و همچنین روحیه انقلابی گری و جوانگرایی آیت ا... نجفی همدانی افزود: با عنایت به تاکید مکرر مقام معظم رهبری در خصوص تقویت روحیه انقلابی گری و جوانگرایی، به دنبال معرفی دو خصلت سازنده و اثرگذار این عالم زاهد هستیم که منشا اثرات و حرکات انقلابی بسیاری در همدان بودند.
وی با تاکید بر اینکه پرداختن به شخصیت علمی آیت ا... نجفی به جوانانی که می خواهند این مسیر را طی کنند کمک بسیاری خواهد کرد خاطرنشان کرد: همچنین معرفی و بیان روحیه انقلابی گری و جوان گرایی ایشان، راه و مسیر حرکت را برای بسیاری از علاقمندان این مفسر بزرگ قرآن روشن خواهد نمود.

حجازی در پایان با اشاره به فعالیت کمیته های پنج گانه در ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آقا نجفی همدانی(ره) گفت: در همین راستا مقالاتی در دست تهیه است و همچنین گفتگوها و مطالبی در خصوص شناساندن گوشه ای از شخصیت علمی و اخلاقی ایشان در حال تهیه و تدوین است که به مخاطبین این همایش و مردم همدان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان