اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1395 - 14:19   |   کد مطلب: 22199
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان:
مراسم رحلت رسول اکرم(ص) ده برابر عظیم تر از عاشورا برگزار گردد
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان در خصوص مظلوم ماندن مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) در برابر سایر مراسمات مذهبی اظهار کرد: متأسفانه شان مراسم رسول خدا در مجالس رعایت نمی‌شود و ما باید مجلسی ده برابر عظیم تر از عاشورا برگزار کنیم.

به گزارش صبح الوند،حجت الاسلام ناصر نقوی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به اهمیت پیامبر اکرم (ص) به تعیین جانشین در اواخر عمر خود اظهار کرد: پیغمبر اکرم در اواخر عمرشان اصرار  بر ادامه رهبری حکومت الهی داشتند و  جانشینشان را ولی خدا ،حضرت علی (ع) انتخاب کرده بودند و این امر که با برنامه ریزی الهی از طرف خداوند متعال اتفاق افتاده بود را متعدد در جاهای مختلف بیان کرده بودند .

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: بحث جانشینی پیامبر اکرم (ص) در این گیرودار دنیا پرستی و هواپرستی انسان‌ها به چالش کشیده شد.

 

وی با اشاره به اینکه  دنیاطلبی عده‌ای مسیر جانشین حق پیامبر اکرم (ص) را دچار تحریف کرد افزود: تنها دلیلی که برنامه‌ریزی حضرت رسول و خواسته پروردگار را به چالش کشید دنیاطلبی و هواخواهی افرادی بود که به خاطر دنیای خودشان، سرنهادن به اوامر الهی بر آن‌ها سخت بود و از ریشه با بحث حکومت ولی خدا مخالفت کردند.

 

حجت الاسلام نقوی افزود: این مخالفت نتیجه زحمات رسول گرامی اسلام را تحت تأثیر قرارداد و منجر به شهادت حضرت صدیقه زهرا (س) و خانه‌نشینی 25 ساله امیرالمؤمنین و به فرمایش حضرت زهرا(س) طوری شد که شتر ولایت که قرار بود شیر گوارا از آن بجوشند تبدیل به خون مسموم شد.

 

وی در خصوص مظلوم ماندن مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) در برابر سایر مراسمات مذهبی اظهار کرد: متأسفانه شان مراسم رسول خدا در مجالس رعایت نمی‌شود و ما باید بزرگ‌ترین مجلس عالم را برای حضرت رسول (ص) بگیریم و مجلس پیغمبر خدا باید ده برابر عظیم تر از عاشورا برگزار شود .

 

 مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از دلایل این امر آن است که  عزای حضرت رسول و مقامات حضرت رسول و اهمیت این عزاداری برای مردم جا نیفتاده است.

 

وی اظهار کرد: بر روی عزاداری سیدالشهدا خیلی کارشده است و مردم در این زمینه اعتقاد و حضور فعالی دارند و بحث امام حسین (ع) یک حرارتی است که سرد نمی‌شود و این محبت از بین می‌رود.

 

حجت الاسلام نقوی با اشاره به اینکه جا انداختن عزاداری برای رحلت پیامبر اکرم (ص) نیازمند شناخت بحث معرفتی و عقلانیت عزاداری است افزود: با استفاده از مباحث معرفتی و عقلانی عزاداری باید جایگاه آن جا بیفتد و احساسات مردم درگیر شود که متأسفانه این اتفاق برای بقیه اهل‌بیت (ع) به‌ویژه برای رسول گرامی  اسلام نیفتاده است و همه هیئت‌ها باید بیایند میدان یک عاشورایی بزرگ‌تر را در روز 28 صفر ایجاد کنند.

 

وی در پایان اظهار کرد: حوزه علمیه، هیئت‌های مذهبی، صداوسیما ، ارگان‌های تبلیغ دینی همچون سازمان تبلیغات،ارشاد اسلامی،سازمان  بسیج و دفتر ائمه جمعه اگر همه بسیج شوند و این کار را شروع کنند این امر چند سال دیگر جا خواهد افتاد  و کار به‌جایی می‌رسد  که عزاداری رحلت رسول خدا (ص)هم جهانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان