اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1402 - 8:48   |   کد مطلب: 22194
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با انتقاد از رویکرد برخی مسئولان نسبت به تعالی جمعیت و فرزندآوری هشدار داد: عدم رفع این ابهام‌ها جامعه را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایکنا، زهره الهیان، عضو شورای مرکز بسیج جامعه پزشکی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ذات ابلاغ سیاست‌های کلی نظام درباره خانواده بیانگر میزان اهیمتی است که رهبر معظم انقلاب به موضوع خانواده دارد.

وی افزود: جامعه ما یک جامعه خانواده محور بوده و اگر بنا باشد از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروزه با آن مواجه هستیم پیشگیری کنیم باید به تحکیم بنیان خانواده بپردازیم و در جهت تعالی آن گام برداریم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این سیاست‌ها محورهای مهمی مانند سلامت خانواده در زمینه فررند‌آوری و فرزند پروری وجود دارند که امید می‌رود با توجه به این سیاست‌ها چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم برطرف شوند.

وی تصریح کرد: رفع این چالش‌ها نیازمند تدوین قوانینی ذیل سیاست‌های نظام دارد، امروز ما با یک معضل جدی با عنوان کاهش نرخ رشد جمعیت مواجه هستیم که این موضوع عمدتا در بین خانم‌هایی است که به عنوان نخبگان جامعه به شمار می‌روند، این بانوان امکان فرزند‌آوری لازم را نداشته و به یک یا دو فرزند اکتفا می‌کنند، این مسئله منجر به این می‌شود که ما در آینده در کمیت و کیفیت جمعیت چالش‌های جدی را داشته باشیم.

الهیان تأکید کرد: نیاز است هم مسئولین، هم دولت و مجلس طرح ها و لایحه‌هایی را در کمیت و کیفیت جمعیت داشته باشند تا در آینده ما با معضل پیری جمعیت و سالخوردگی رو به رو نبوده و به لحاظ کیفی نسل آینده را نسلی توانمند داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تا کنون تحرکاتی در مجلس‌های پیشین صورت گرفته که این کافی نبوده و بخشی از آن به دلیل بودجه و اعتباراتی است که دولت باید به آن اختصاص دهد.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی اذعان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان در رابطه با مقوله جمعیت هنوز ابهام داشته و باید این دیدگاه‌ها با ارائه آمارها اصلاح شوند در غیر این صورت در آینده دچار مشکلات زیادی در رابطه با سالخوردگی جمعیت و دیگر مشکلات اجتماعی، اقتصاد و امنیتی می‌شویم.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان