اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آذر 1395 - 5:28   |   کد مطلب: 22112
در پی انفجار انتحاری در عراق که منجر به کشته شدن 80 زائر کربلای معلا و از جمله زوار ایرانی شد، سخنگوی وزارت امور خارجه موضع گیری کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از  خبرآنلاین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و تمامی خانواده های قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.

قاسمی با توجه به انتشار اخباری مبنی بر شهادت تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی در این جنایت هولناک اظهار داشت:

وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با جدیت تمام در حال بررسی موضوع و هر گونه اقدام لازم در این خصوص می باشند. وی افزود: به محض دریافت و تایید اخبار تکمیلی ، موضوع به آگاهی مردم شریف ایران خواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اقدامات از پیش طراحی شده و ددمنشانه را ناشی از استیصال تروریست ها و در واکنش به شکست های پیاپی آنان خواند و افزود: این اقدامات وحشیانه و غیر انسانی ، در عزم دولت و ملت عراق و نیز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق در مبارزه بی امان با تروریسم، خللی ایجاد نخواهد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین بعداز ظهر امروز پنجم آذر در حمله تروریستی ـ انتحاری در منطقه الشوملی در 120 کلیومتری جنوب شرقی بغداد در استان بابل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت ، 80 نفر کشته شدند که اکثر آنها ایرانی هستند.

براساس این گزارش، هنگام وقوع انفجار، تعدادی اتوبوس حامل زائران در داخل و نزدیک پمپ بنزین دیده می‌شد.‌
محل انفجار روبروی یک رستوران و یک پمپ بنزین در حدود ۸۰ کیلومتری کربلا بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این رستورانی بوده است که زائران ایرانی اربعین در مسیر بازگشت از کربلا به کشورشان برای استراحت در آنجا توقف ‌می‌کنند.

آسوشیتدپرس هم گفته بود که هنگام وقوع انفجار، تعدادی زائر در این رستوران حضور داشتند.‌

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان