اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1395 - 23:07   |   کد مطلب: 21981
به دنبال لغو سخنرانی روز اربعین در مشهد مقدس
علی مطهری، رئیس جمهور را تهدید به برخورد قانونی کرد!
در حالی که در ساعات اخیر بیشتر انتقادات در واکنش به لغو سخنرانی مطهری در مشهد مقدس، متوجه استاندار خراسان رضوی و شخص وزیر کشور شده است، علی مطهری در نامه ای مستقیما رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داده است؛ نامه ای که ممکن است درخواست برخورد با عوامل دولت در چهار سطح متفاوت،در آن مستتر باشد.

به گزارش صبح الوند، 

شیراز، مشهد و یا تهران؛ تفاوتی نمی کند،در هر کدام از این شهرها که اسم علی مطهری و جلسه باشد،حاشیه هم خواهد بود؛شخصیتی که اکنون سمت مهم نائب رئیسی مجلس را هم در اختیار دارد و اگر در مشهد یا هر شهر دیگری سخن نگوید، به راحتی می تواند از تریبون مجلس حرف هایش را بزند.  
 
 
به گزارش «تابناک» امروز، یکشنبه؛ اربعین حسینی؛ کمتر کسی در ایران، دنبال خبرهای داغ سیاسی است؛ اغلب چشم ها متوجه مراسم پیاده روی اربعین است وبخش اعظمی هم از خانواده ها چشم انتظار زائری از زوارشان برای بازگشت از کربلا. با این وجود باز هم در ایران، در حوزه سیاست اش، حاشیه بر متن غلبه دارد و بیش از آنکه مسیر سیاست ورزی در ایران به سمت جلو حرکت کند، این حاشیه ها هستند که پیشتر از هر امر سیاسی جامعه ایران را تکان می دهند.  
 
 
روز یکشنبه، سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد ظاهرا به دستور دادستانی لغو و واکنش هایی را برانگیخت. مطهری که بنا بود در مشهد درباره امام حسین(ع) و اصلاح حکومت سخن بگوید با دستور لغو سخنرانی اش مواجه شد؛ واکنش هایی از سوی برخی از اصلاح طلبان مشهد که میزبان علی مطهری بودند و همچنین برخی از نمایندگان مجلس.  
 
 
اغلب افرادی که به لغو سخنرانی مطهری در مشهد واکنش نشان داده اند، نوک پیکان حملات خود را به سمت استاندار خراسان رضوی، نشانه رفته اند و او را مسئول عدم برگزاری مراسم اصلاح طلبان در مشهد می دانند. محمود صادقی نماینده تهران حتی پیشنهاد داده است که در واکنش به تعلل استاندار خراسان رضوی و وزارت کشور در این باره مجلس رحمانی فضلی وزیر کشور را استیضاح کند. اصلاح طلبان مشهدی نیز استاندار را مقصر لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس می دانند.  
 
 
در حالی که در ساعات اخیر بیشتر حملات متوجه استاندار و وزارت کشور شده است، علی مطهری در نامه ای مستقیما رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داده است و در نامه ای که بدین منظور در اختیار رسانه ها قرار داده است، به نرمی رئیس جمهور را به برخورد قانونی مجلس با دولتش در این باره تهدید کرده است. در بخشی از نامه نائب رئیس مجلس به رئیس جمهور آمده است:  
 
 
«این وضعیت زیبنده دولت جناب عالی نیست؛ گرچه قبول دارم که تلاش برای محدودسازی آزادی بیان از سوی برخی نهادهای حکومتی معمولا در زمان دولت‌هایی که گرایش اصلاح طلبی دارند بیشتر است. چنانچه اقدام موثری در این خصوص مبذول نفرمایید مجلس چاره‌ای جز استفاده از اختیارات قانونی خود نخواهد داشت»
 
 
نامه ای که ممکن است درخواست تنبیه در چهار سطح متفاوت در آن مستتر باشد؛ نائب رئیس مجلس شاید در وهله اول خواهان برخورد رئیس جمهور با استاندار و عوامل دولت در شهر مشهد باشد؛ افرادی که به گفته اصلاح طلبان در این زمینه کوتاهی کرده اند.  
 
 
ممکن هم هست وی مقامات بالاتر از استاندار را نشانه رفته باشد و از رئیس جمهور خواسته باشد که بابت لغو سخنرانی اش در مشهد با شخص وزیر برخورد داشته باشد که البته مجلس قانونا می تواند در این باره وزیر را بازخواست کند.  
 
 
حتی از این بالاتر شاید نائب رئیس مجلس، خود شخص رئیس جمهور را مستقیما بخواهد بازخواست کند و وی را برای پاسخگویی با طرح سوالاتی به مجلس بکشاند که البته چنین امری از چنین مجلسی بسیار بعید به نظر می رسد.  
 
 
در نهایت شاید مطهری می خواهد شخصا رئیس جمهور در این ماجرا مداخله کند و با قوای دیگر در این باره وارد مذاکره موثر گردد.  
 
 

باید دید در روزهای آینده  هزینه لغو سخنرانی علی مطهری را در مشهد کدام مقام دولتی خواهد داد؟ آیا استاندار و وزیر این بار می توانند از این ماجرا هم مانند ماجرای شیراز بدون دردسر خاصی خارج شوند؟ روزهای آینده برای وزارت کشوری که می کوشد تا حد امکان در ماه های منتهی به انتخابات حواشی سیاسی کشور را کاهش دهد، احتمالا روزهای پر التهابی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان