اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آبان 1395 - 12:59   |   کد مطلب: 21937
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: گروه تروریستی داعش ۳۰۰ نیروی سابق پلیس عراق را اعدام و آنان را در گور جمعی نزدیک شهر موصل در شمال عراق دفن کرده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای امنیتی عراق در عملیات  آزاد سازی موصل  از اشغال تروریستهای داعش  این  گور جمعی  را در تاریخ 7 نوامبر (‌17 آبان )در نزدیکی موصل کشف کردند.

جو استورک معاون بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشرگفت: تروریست های تکفیری داعش پس از اعدام حدود 300  مامور سابق پلیس عراق اجساد  آنان را  در یک پایگاه آموزشی نظامی عراق و پشت دانشکده کشاورزی در یک گور جمعی دفن کردند.
 دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: نمایندگان این سازمان در تاریخ 12 نوامبر (‌ 22 آبان) از این گور در نزدیکی روستای حمام العلیل در 30 کیلومتری جنوب شرق موصل بازدید کردند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به نقل از شاهدان اعلام کرد: به نظر می رسد گروه  تروریستی داعش صدها پلیس سابق عراق را که در اسارت این گروه بوده اند، در ماه اکتبر اعدام  کرده است و اجساد کشف شده در نزدیک منطقه حمام العلیل نیز از جمله افراد تحت اسارت عناصر داعش بودند، که اعدام شده اند.
جو استورک معاون بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر تاکیدکرد: کشف این گور جمعی نشان دیگری بر جنایات  گروه تروریستی داعش در اعدام جمعی و کشتار وحشیانه نیروهای امنیتی سابق عراق در موصل و  مناطق مجاور این شهر است.
استورک افزود عناصر تروریستی داعش باید به  اتهام ارتکاب  جنایت های ضدبشری محاکمه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان